سه شنبه 29 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اس۳۰۰ ايرانی با نام "باور۳۷۳" ساخته می‌شود، فارس

فرمانده قرارگاه پدافند هوايی خاتم‌الانبياء(ص) جديدترين اخبار مربوط به مراحل ساخت سامانه بومی اس۳۰۰ با نام "باور۳۷۳" را اعلام کرد.
امير فرزاد اسماعيلی فرمانده قرارگاه پدافند هوايی خاتم‌الانبياء(ص) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، پيرامون آخرين اخبار از طراحی و ساخت سامانه بومی اس۳۰۰، با بيان اينکه اين سامانه موشکی يکی از سامانه‌های پيشرفته دنيا محسوب می‌شود، گفت: با اين حال معتقديم که اگر تمام کشور را به سامانه اس۳۰۰ که از خارج تقديم ما شده باشد و مستشاران خارجی هم ۵ سال مامور شوند و حقوق و مزايايشان را هم خود روسيه بدهد، مجهز کنيم، ۱۰ درصد دفاع ما هم تامين نمی‌شود، زيرا اس۳۰۰ تنها سامانه دفاعی لازم در پدافند هوايی نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به پيمان شکنی روسيه در موضوع قرارداد تحويل اين سامانه به ايران، افزود: در موضوع قرارداد اس۳۰۰، طرف ايرانی تمام مفاد قرارداد را تا سال ۲۰۰۷ به صورت کامل اجرا کرد و هيچ مورد شبهه‌ برانگيزی وجود نداشت و قرار بود اين سامانه واگذار شود که متاسفانه به دليل شيطنت دولت‌های غربی اين کار صورت نگرفت.

اسماعيلی با بيان اينکه در حال حاضر وزارت دفاع مسئول پيگيری پرونده اس۳۰۰ است، اظهار داشت: دولت به خوبی بحث تخلفات صورت گرفته توسط طرف خارجی را دنبال می‌کند.

* دستور رهبر انقلاب درخصوص اس۳۰۰ همزمان با طی دوره نيروها در روسيه

فرمانده قرارگاه پدافند هوايی خاتم‌الانبياء(ص) ادامه داد: البته در همان ابتدا و زمانی که اولين بحث‌ها مبنی بر تحويل ندادن اس۳۰۰ مطرح شد و نفرات ما هنوز در روسيه دوره می‌ديدند، مقام معظم رهبری به وزارت دفاع دستور دادند که "برويد و خودتان اين کار را ملی کنيد" و از آن زمان اين کار در دستور کار قرار گرفت که طراحی مفهومی آن هم در وزارت دفاع، هم در قرارگاه و هم برخی مراکز علمی و دانشگاهی کشور آغاز شد.

* استفاده از چند نوع موشک متفاوت در سامانه بومی اس۳۰۰

اسماعيلی با اشاره به مراحل طراحی و ساخت سامانه بومی مشابه اس۳۰۰، تاکيد کرد: اگر اس۳۰۰ در برخی موضوعات خلاء داشت، در طرح بومی اين سامانه، اين خلاء‌ها برطرف شده است و طراحی مفهومی آن نيز به پايان رسيده و حتی پروژه، نامگذاری شده است و در حال حاضر در مرحله نيازسنجی و طراحی دقيق هستيم که اين کار مشترک با همکاری قرارگاه و وزارت دفاع در حال اجراست.

وی با بيان اينکه در بحث راداری اين سامانه نيز به نقاط قوت بسيار خوبی در حوزه کشف و شناسايی رسيده‌ايم، تصريح کرد: وزارت دفاع در خصوص موشک‌های آن نيز پيش‌بينی کرده که اين سامانه با دو يا سه نوع موشک در لايه‌های مختلف بتواند وارد عمل شود.

* اس۳۰۰ ايرانی با نام "باور۳۷۳" می‌آيد

فرمانده قرارگاه پدافند هوايی خاتم‌الانبياء (ص) همچنين در خصوص نام سامانه بومی جايگزين اس۳۰۰، گفت: نام اين سامانه بومی "باور ۳۷۳" است که ۳۷۳ از القاب رسول‌الله(ص) در حروف ابجد بوده و "باور" نيز يعنی ما باور داريم که اين کار انجام می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016