جمعه 1 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير دفاع: برخورد قاطعانه سپاه با پژاك تا نابودي كامل آن ادامه دارد، ایسنا

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت:‌ استقرار سامانه دفاعي در تركيه براي دفاع از رژيم صهيونيستي است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سردار احمد وحيدي، در حاشيه مراسم رژه نيروهاي مسلح در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ براي استقرار سامانه دفاعي در تركيه توجيهي وجود ندارد و ما اين را بيشتر براي دفاع از رژيم صهيونيستي از سوي آمريكا قلمداد مي‌كنيم اما رژيم صهيونيستي مشكلش با اينها حل نمي‌شود.

وي افزود:‌ مشكل رژيم صهيونيستي « فقدان مشروعيت و فروپاشي داخلي آن»،« آزادي و بيداري ملت‌هاي منطقه» و« اشغال سفارتش توسط مردم مسلمان مصر» است، لذا با استقرار يك رادار نمي‌شود رژيم صهيونيستي را از فروپاشي نجات داد.

وي در پاسخ به اينكه چگونه مي‌توان تناقض بين شعارهاي دولت مردان تركيه عليه رژيم صهيونيستي از يك سو و استقرار سامانه دفاعي براي دفاع از رژيم صهيونيستي در اين كشور را از سوي ديگر جمع كرد؟ اظهار داشت: براي اين كار توجيهي وجود ندارد زيرا صرفا منافع غرب دنبال مي‌شود.غربي‌ها مي‌گويند اين سپر دفاعي براي دفاع از آنها است اما سوال همين است كه اگر براي دفاع از آنها است چرا اين موضوع در اروپا پيگيري نمي‌شود؟ و چرا حتي اروپايي ها بعدا اظهار نگراني كردند؟

وحيدي با طرح اين سوال كه اصلا اروپايي ها از جانب چه كسي تهديد مي‌شوند؟ ادامه داد: اروپايي‌ها كي و در كدام سند رسمي اعلام كردند كه از سوي منطقه در معرض تهديد هستند كه آمريكايي‌ها به فكر دفاع از آنها افتاده‌اند؟

وي خاطر نشان كرد:‌اين توجيهات نابخردانه و ناصحيح است، آنها در كنار استقرار اين سامانه، به دنبال محدود سازي قدرت روسيه و ايران هستند اما ما اين تلاش‌ها را مذبوحانه مي‌دانيم.

وي در پاسخ به سوالي درباره احتمال حمله به سوريه گفت:‌ بي‌عقلي بزرگي است اگر چنين اقدامي صورت گيرد و ما چنين كاري را تنها در جهت حمايت از رژيم صهيونيستي مي‌دانيم.

سردار وحيدي همچنين در پاسخ به سوالي درباره صحت اينكه «برخي مقامات آمريكايي مي‌خواهند كه خط مستقيمي براي ارتباط بين ايران و آمريكا جهت جلوگيري از ايجاد تنش در آب‌هاي خليج فارس باز شود» گفت:‌ تنش در آب‌هاي خليج فارس مربوط به حضور نيروهاي آمريكايي و فرامنطقه‌اي است، اگر آنان در منطقه حضور نداشته باشند همه تنش‌ها از بين خواهد رفت.

وي با تاكيد بر اينكه تنها مشكلي كه در منطقه وجود دارد حضور بيگانگان است، افزود: امروز روابط بين كشورهاي حاشيه خليج فارس خوب است و همكاري مناسبي باهم دارند و در مانورهاي دريايي كه ايران داشته نيز آنها حضور داشته‌اند و ملاقات ناوهاي ايراني از بنادر آنها و بالعكس صورت مي‌گيرد.

وي خاطر نشان كرد: در حوزه دفاعي به طور طبيعي عبور نيروهاي بيگانه تحت كنترل و اشراف نيروهاي دريايي قدرتمند جمهوري اسلامي ايران است و از حضور آنها مراقبت كامل مي‌شود.

وحيدي در پاسخ به سوال ديگري گفت: ايران امروز در يك موقعيت ارزشمند قرار دارد و قدرت دفاعي ايران متكي بر نيروهاي دلاور در ارتش و سپاه و با ابتكا بر تسليحات توليد شده در صنايع دفاعي و با دكترين بومي است و اينها همه نشان از خودكفايي ايران در حوزه دفاعي دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وحيدي با بيان اينكه ايران قادر است به هر تهديدي پاسخي قوي و درخور بدهد، اظهار داشت: البته بعيد مي‌دانيم كه كسي بي‌عقلي كند و با توجه به اين توان بالا قصدي سوء داشته باشد، ولي به هر حال نيروهاي ما در آمادگي كامل به سر مي‌برند.

وي در پاسخ به سوالي درباره شكايت ايران از روسيه به دليل تحويل ندادن سامانه موشكي s300 گفت: شكايت ايران از روسيه هم اكنون در مرحله داوري قرار دارد.

وزير دفاع در پايان درباره حملات اخير سپاه به گروهك تروريستي پژاك در غرب و شمال غرب كشور تاكيد كرد:‌ نيروهاي مقتدر سپاه به طور قاطع با پژاك برخورد كردند و به شدت آنها را تحت تعقيب خود دارند و اين كار ادامه پيدا خواهد كرد تا خطر آنها به طور كامل رفع شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016