یکشنبه 27 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس اداره عمليات نيروهای مسلح: ماندگاری پژاک به دليل امنيت آن ها در خاک عراق است، فارس

رييس اداره عمليات ستاد کل نيروهای مسلح، يکی از مهمترين علل ماندگاری گروهک تروريستی پژاک را امنيتی دانست که برای آنها در خاک عراق ايجاد شده است.


سردار علی شادمانی رييس اداره عمليات ستاد کل نيروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به پيشرفت‌های دفاعی کشورمان در عرصه های مختلف تجهيزاتی، اظهار داشت: اين دستاوردها در پرتو انقلاب اسلامی، در حاليست که دشمنان ما دائم تلاش کرده‌اند تا با اعمال هزينه‌های فراوان، جمهوری اسلامی ايران را در رسيدن به دستاوردهای جديد ناکام بگذارند.

شادمانی با بيان اينکه اين تحريم ها و فشارها همپای دستاوردها و رشد کشور، افزايش می‌يابد، تصريح کرد: بنابراين لازمه نيروهای مسلح اين است تا هميشه خود را در بالاترين حد آمادگی نگه دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* کشورهای منطقه الگوی خود را از انقلاب اسلامی ايران می‌گيرند

وی در ادامه به موضوع تحولات اخير در منطقه و در ميان کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: حضرت امام خمينی(ره) به عنوان بنيانگذار انقلاب اسلامی با آن ديد وسيع و عميقی داشتند، همه مسايل را پيش‌بينی ‌کردند و امروز با مشاهده مواردی همچون تسخير سفارتخانه رژيم صهيونيستی به دست جوانان مصری شاهد هستيم که اين اقدام چه انطباقی با تسخير لانه جاسوسی آمريکا در ايران دارد.

رييس اداره عمليات ستاد کل نيروهای مسلح همچنين با اشاره به برخی موارد اثرگذاری انقلاب اسلامی در منطقه و سطح بين الملل، ادامه داد: امروز ملت‌ها الگوهايشان را از ايران می‌گيرند و اگرچه اين الگوگيری با تأخير انجام شده، اما اين تاخير به دليل وجود حاکمانی است که با استبداد هرنوع حرکت ملتشان را کنترل کرده‌اند ولی الان ملت‌ها با اين موج بيداری اسلامی الگويشان را از انقلاب اسلامی می‌گيرند و روحيه استکبارستيزی در حال رشد است و اين يکی از دستاوردهای مهم انقلاب ما است.

* مردم دنيا اقتدار جمهوری اسلامی ايران را باور کرده اند

شادمانی تحولات منطقه را دستاورد انقلاب اسلامی دانست و تصريح کرد: مستلزم الگو گرفتن از انقلاب اسلامی، قدرتمند بودن نظام است چون هيچگاه از يک نظام ضعيف الگو گرفته نمی‌شود.

وی افزود: مردم دنيا مسائل ما را رصد می‌کنند و می‌بينند به رغم همه تحريم‌هايی که بوده و اينکه دشمن طولانی‌ترين و پرهزينه‌ترين مخالفت را با ما داشته اما ملت ما پيروز شده و مردم دنيا اقتدار ما را باور می‌کنند.

* يکی از دلايل ماندگاری پژاک، امنيت آنها در خاک عراق است

اين فرمانده عاليرتبه نيروهای مسلح در ادامه گفتگوی خود با فارس، با اشاره به اقدامات تروريستی دشمن در مرزهای کشورمان در شمال غرب اظهار داشت: پژاک و يا هر گروه تروريستی ديگر پديده‌هايی هستند که دشمن از آنها برای ايجاد ناامنی در مناطق مرزی که از جهاتی آسيب‌پذير هستند، استفاده می کند.

شادمانی با اشاره به سوابق مبارزاتی کشورمان با گروهک‌های تروريستی در مقاطع مختلف انقلاب خاطرنشان کرد: زمانی منافقين و قبل از آنها کمونيست‌ها و گروهک‌های مسلح مختلف هرکدام به تناسب توان خود با انقلاب درگير شدند که گروهک تروريستی پژاک هم يکی از همانهاست که در حقيقت شاخه‌ای از پ‌.ک.‌ک برای ناامن سازی جمهوری اسلامی ايران است.

وی گفت:کمک‌هايی که گروهک پژاک دريافت می‌کنند و امنيتی که در خاک عراق برای آنها ايجاد شده و نيز نوع جغرافيای منطقه باعث ماندگاری اين گروهک تروريستی شده و اگر نيروهای ما با دقت عمل کنند و آنچه که در توانشان است را به خوبی مديريت و آن را به کار بگيرند، اين گروهک مضمحل خواهد شد هرچند همين الان نيز در حال اضمحلال است.

* روند مقابله با گروهک پژاک در شمال غرب طولانی نشده است

رييس اداره عمليات ستاد کل نيروهای مسلح ادامه داد: اين گروهک بارها اعلام آتش‌بس کرده و تغيير موضع داده و تلفاتی که به آنها وارد شده نيز قابل ملاحظه است و همين‌ها نشان‌دهنده رو به ضعف بودن آنهاست.

شادمانی در پايان اين گفتگو با بيان اينکه معتقدم روند مقابله با اين گروهک تروريستی طولانی نشده است، اظهار داشت: جنگ با يک نيروی نامنظم و چريکی که از هر عارضه و پديده جغرافيايی استفاده می‌کند و دارای يک موضع ثابت نيست، مشکلات خود را دارد اما با توجه به شرايط موجود، نيروهای مقابله‌کننده با اين گروهک به خوبی عمل کرده‌اند و توانسته‌اند تاثيرات بسزايی روی آنها داشته باشند که اميدواريم اين اقدامات هرچه سريع‌تر به تامين امنيت کامل در منطقه ختم شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016