سه شنبه 5 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد در فرودگاه مهرآباد: مواضع ايران در جهان خواهان دارد، اغلب رسانه ها خود به ديدار ما آمده بودند، مهر

رئيس جمهور بعد از بازگشت به تهران و در فرودگاه مهر آباد ، مواضع ايران را برای جهانيان قابل قبول عنوان کرد و گفت: اين مواضع امروز گسترده تر از گذشته مطرح می شود و در سطح جهانی خواهان دارد و کسی هم نمی تواند با آن برخورد منفی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی نژاد رئيس جمهور در بدو ورود به تهران و در پاويون جمهوری در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر اخيرش به نيويورک برای حضور در اجلاس ساليانه مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: اين مرکز بايد مرکز تصميم گيری برای مسائل مهم جهانی باشد و به تبع ايران نيز بايد در آن حضور پررنگی داشته باشد که اين امر با سفر ما پيگيری شد.

وی دستور کار رئيس جمهور را در اين نشست به سه بخش تقسيم کرده و گفت: ابتدا حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بود، دوم ملاقات هايی بود که به صورت دو جانبه انجام شد و با حدود ۱۰ تن از سران کشورهای دنيا اين ملاقات ها انجام شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس جمهور در عين حال گفت: البته ديدارهای وزير امور خارجه بسيار گسترده تر بود و در اين ملاقات ها روابط دو جانبه ای و تحولات منطقه ای و بين المللی مورد بحث و رايزنی قرار گرفت.

احمدی نژاد در ادامه به مصاحبه ها و ملاقات هايی که با اصحاب رسانه داشت اشاره کرد و گفت: در اين نوبت از سفر اغلب رسانه ها خود به ديدار ما آمده بودند و حتی با بعضی از رسانه ها با همه سردبيران و مجموعه خبری ديدار کرديم و به سئوالات آنها پاسخ داديم.

وی گفت: البته يک نکته در همه گفتگوها و ملاقات هايی که با اقشار مختلف و مسئولين انجام شد وجود داشت و آن اينکه همه از وضع موجود در جهان ناراضی بودند و هيچ کس از عملکرد دولتمردان استکبار جهانی دفاع نمی کرد. حتی در سخنرانی های مجمع عمومی هم موردی را نشنيدم که در رابطه با شرايط کنونی جهان انتقاد نکرده باشد.

رئيس قوه مجريه اين موضوع را دستاورد ملت ايران عنوان کرد و افزود: وقتی در سال ۸۴ از مناسبات جهان انتقاد می کرديم تنها چند کشور انگشت شمار بوديم ولی بعد از ۷ سال همه کشورها به اين نکته رسيده اند و جالبتر اينکه همه اين موضوع را برپايه عدالت و پاکی دنبال می کنند.

وی در بخش ديگری از سخنانش به سفر هيئت ايرانی به کشور موريتانی اشاره کرد و گفت: رئيس جمهور موريتانی به ايران سفر کرده بود و بايد در پاسخ به سفر وی به اين کشور سفر می کرديم که در بازگشت فرصت را غنيمت شمرده و اين امر انجام شد.

احمدی نژاد به سطح همکاری های فی ما بين دو کشور ايران و موريتانی اشاره کرد و گفت: اين همکاری ها در سطح بسيار خوبی است وليکن در ابتدای راه هستيم و در زمينه تجارت، صنعت همکاری های گسترده ای را با موريتانی آغاز خواهيم کرد.

رئيس جمهور همچنين به سفرش به کشور سودان اشاره کرد و گفت: سودان يکی از مهمترين کشورهای آفريقا به شمار می آيد و مردم اين کشور با مردم ايران رابطه عاطفی عميقی دارند.

وی افزود: ديدگاه های ما با مسئولان سودانی در زمينه مسائل مختلف بسيار نزديک است لذا رايزنی های مجددی در رابطه با مسائل دو جانبه، منطقه ای و بين المللی صورت گرفت تا تصميمات جديدی اتخاذ شود.

احمدی نژاد افزود: در اين کشور همچنين ديدارهای مختلفی پيش بينی شده بود که با استقبال گسترده ای در اقشار مختلف مواجه شديم.

وی در ادامه سخنانش مواضع ايران را برای جهانيان قابل قبول عنوان کرد و گفت: اين مواضع امروز گسترده تر از گذشته مطرح می شود و در سطح جهانی خواهان دارد و کسی هم نمی تواند با آن برخورد منفی کند.

رئيس جمهور با اشاره به سخنانش در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: شايد يک عده از اين سخنان ناراحت شده اند ولی نتوانستند آن را تکذيب کنند و اکثريت شخصيت ها از اين سخنان استقبال کردند.

احمدی نژاد همچنين گفت: امروز همه ملت ها بيدار شده اند و موج عظيمی در همه نقاط دنيا آغاز شده و نشانه های آن حتی در آمريکا و اروپا ديده می شود که از نظم موجود در جهان ناراضی هستند.

وی در پايان با اشاره به نارضايتی عمومی در سطح جهان گفت: همه خواستار يک نظم عادلانه هستند و اهداف انقلاب اسلامی از همين رو بيش از پيش فراگير شده است که اميدواريم در آينده نزديک اين اهداف در سطح جهان محقق شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016