سه شنبه 12 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عباسی، رئيس سازمان انرژی هسته ا: صادرکننده تجهيزات صنعت هسته‌ای می‌شويم، مهر

رئيس سازمان انرژی هسته ای توليد ۲۰ مگاوات برق هسته ای را از بر نامه های آينده اين سازمان نام برد و گفت: برای توليد اين ميزان برق نياز به جذب نخبگان و محققان داريم که در اين راستا نسبت به فعال سازی بخش خصوصی و شرکتهای دانش بنيان اقدام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فريدون عباسی امروز سه شنبه در حاشيه پنجمين همايش نخبگان در جمع خبرنگاران با اشاره به پيشرفتهای کشور در حوزه فناوريهای هسته ای افزود: راه اندازی نيروگاه اتمی بوشهر، توليد آب سنگين در اراک و توليد سوخت در مجتمع اصفهان از جمله اين دستاوردها است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس سازمان انرژی هسته ای تکميل راکتور تحقيقاتی IR۴۰ و دستيابی به دانش فنی غنی سازی اورانيوم را از ديگر اقدامات اين سازمان نام برد و اظهار داشت: دستيابی به اين موفقيتها در گروی وجود نيروهای متخصص و همکاری نخبگان با صنعت هسته ای کشور است.

وی از توليد ۲۰ هزار مگاوات برق هسته ای در آينده نزديک خبرداد و خاطرنشان کرد: علاوه بر اين درصدد راه اندازی نيروگاه های هسته ای بومی در کشور هستيم که در اين راستا نياز به همکاريهای بيشتر محققان و نخبگان کشور هستيم.

عباسی با ابراز اميدواری از اينکه با رشد فناوری هسته در کشور زمينه های رفاه مردم فراهم شود يادآور شد: اين امر زمانی محقق می شود که بتوانيم با توسعه کاربردهای پرتوها سطح سلامت و رفاه آنها را ارتقا دهيم.

وی با تاکيد بر توسعه ساير صنايع مرتبط با فناوری هسته ای اضافه کرد: اين امر باعث می شود که محققان و نحبگان با حضور در شرکتهای دانش بنيان به کمک صنعت هستهای کشور بيايند و در اين زمينه فعال سازی بخش خصوصی در حوزه هسته ای را در دستور کار داريم.

عباسی با اشاره به توليد ۲۰ هزار مگاوات برق هسته ای يادآور شد: توليد اين ميزان برق هسته ای همکاری محققان را می طلبد ضمن آنکه اساتيد و مراکز تحقيقاتی بايد پروژه های دانشجويان را به اين سمت سوق دهند.

رئيس سازمان انرژی هسته ای با اشاره به زمينه های جذب نخبگان در سازمان انرژی اتمی ادامه داد: در حال حاضر زمينه های جذب کارآموز در سازمان وجود دارد علاوه بر اين دانش آموختگان می توانند دوره سربازی خود را در اين حوزه سپر کنند.

عباسی با تاکيد بر اينکه همت محققان تحريم ها را به فرصت در اين حوزه تبديل کرديم، اضافه کرد: در حوزه فناوری هسته ای به خودکفايی رسيديم و در آينده ای نزديک به صورت يکی از صادرکنندگان عمده تجهيزات در صنعت هسته ای تبديل خواهيم شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016