چهارشنبه 13 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابهام در نحوه برگزاری مناقصه ها و مزايده های پتروشيمی، خبرآنلاين

انرژی - بهارستانی ها ايرادات جدی به عملکرد شرکت ملی صنايع پتروشيمی دارند.


آذرجزايری: اين ايرادات آنچنان جدی است که طرح تحقيق وتفحص از اين شرکت را پيش کشيده و البته شنيده می شود اخيرا وزير نفت نيز نسبت به عملکرد ضعيف بيات مديريت فعلی شرکت ملی صنايع پتروشيمی نيز گلايه کرده است.
در شرايطی که کارشناسان و بهارستانی ها تاکيد می کنند که طرح های پتروشيمی با تاخيرهای زياد به نسبت سرمايه گذاری های صورت گرفته پيش می روند و البته ابهام در مناقصه های برگزار شده از سوی اين شرکت وجود دارد،بيات معاون وزيردر امور پتروشيمی از طرح تحقيق و تفحص از اين شرکت استقبال می کند و معتقد است: چون هيچ کاری خارج از قوانين و ضوابط صورت نگرفته بنابراين جای نگرانی وجود ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين درحالی است که آمارها نشان می دهد که اغلب پروژه های اين شرکت بالاخص در منطقه ويژه اقتصادی ماهشهر به شدت از برنامه مصوب عقب هستند.در شرايطی که به نظر می رسد اين معاون وزير بر اين عقيده نيست که تاخير در پروژه های مصوب، خود يک نوع کاری خارج از ضوابط و قوانين است.
با اين حال به گوش می رسد بيات اولين معاون وزير خواهد بود که تغيير خواهد کرد.چرا که به گفته کارشناسان ومديران با سابقه پتروشيمی اين مدير از ابتدای حضورش در اين شرکت با انتصاب های سياسی و نه کارشناسی وضعيت شرکت ملی صنايع پتروشيمی را به سمت روشن شدن آژير قرمز پيش برده است.
اين ناکامی ها طی مديريت بيات در پتروشيمی به سمتی پيش رفته است که نمايندگان مجلس طرح تحقيق و نفحص از اين شرکت را به صورت جدی پيش برده اند و اگرچه پيش از اين رئيس کميته طرح تحقيق و تفحص از شرکت ملی صنايع پتروشيمی اعلام کرده بود که نتيجه اين طرح در مجلس هشتم مشخص نخواهد شد اما وی امروز در گفت وگو با خبرآنلاين تاکيد کرد:تمام سعی اين کميته اين است که تکليف اين طرح تا پايان عمر مجلس هشتم مشخص شود.
زمزمه های اين طرح که از سال گذشته آغاز شده بود بالاخره توسط نمايندگان جنوب کشور در مجلس بالا گرفت و قراراست بزودی تعيين و تکليف شود.
اين درحالی است که نائب رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس در گفت وگو با خبرآنلاين تاکيد دارد: در حال حاضر مقدمات کار فراهم شده است.
به گفته مهدوی ابهری،هم اکنون مجلس طی نامه ای از سازمان بازرسی کشور و مراکز نظارتی درخواست کرده است که اطلاعات مربوط به اين شرکت را در اختيار آنان قرار دهند.
براساس اظهارات رئيس کميته طرح تحقيق وتفحص از شرکت ملی صنايع پتروشيمی، طبق قانون بايد ظرف شش ماه نتايج بررسی ها به صحن مجلس برود که به دليل نزديک شدن به اتمام عمر مجلس هشتم، نتايج اين طرح هر چه زودتر تسليم مجلس خواهد شد.
براساس اين گزارش، از جمله مواردی که قرار است در اين طرح مورد بررسی قرار گيرد، نحوه برگزاری مناقصات در شرکت‌های پتروشيمی و وضعيت توليد شرکت‌های پتروشيمی که زيرنظر شرکت ملی صنايع پتروشيمی فعاليت می‌کنند.
درعين حال گفته می شود محوری‌ترين بحث در مورد شرکت‌های پتروشيمی به بخش سرمايه‌گذاری‌ها مربوط می‌شود.چرا که به گفته بهارستانی ها، در حال حاضر در برخی از پروژه‌های پتروشيمی ميزان سرمايه‌گذاری‌های انجام شده با ميزان پيشرفت پروژه‌ها مطابقت ندارد.از سوی ديگر، گفته می شود در برخی از پروژه‌ها نيز منابع مالی لازم تخصيص داده نشده است.
براين اساس، اجرايی نشدن پروژه‌های پتروشيمی به خصوص در منطقه ويژه اقتصادی ماهشهر، همچنين وضعيت واگذاری شرکت‌های پتروشيمی در قالب هلدينگ از جمله مواردی است که در اين کميته مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016