سه شنبه 7 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بزرگ ترين پتروشيمی غرب ايران خوابيد، مهر

عمليات ساخت پتروشيمی ايلام به عنوان بزرگترين پتروشيمی در دست ساخت ايران در غرب کشور به دليل مشکلات مالی، کمبود پول و عدم مشارکت سهامداران بخش خصوصی به حالت نيمه کار رها شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عمليات اجرايی مجتمع پتروشيمی ايلام به دليل بدهی های مالی برخی از سهامداران خصوصی و مشکلات مالی به حالت نيمه کاره به حال خود رها شده است.

در حال حاضر مجتمع پتروشيمی ايلام از دو واحد پلی اتيلن سنگين و اتيلن تشکيل شده است که عمليات اجرايی واحد پلی اتيلن در سال ۱۳۸۶ و واحد اتيلن در سال ۱۳۸۶ آغاز شده است.

هم اکنون ميزان پيشرفت ساخت واحد پلی اتيلن سنگين حدود ۹۰ درصد و عمليات اجرايی واحد اتيلن اين مجتمع پتروشيميايی حدود ۳۰ درصد پيشرفت دارد که به دليل عدم پايبندی به تعهدات توسط سهامداران خصوصی، ساخت آن به طور کامل متوقف و کارگران بومی تا اطلاع ثانوی از کار خود بيکار شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در حال حاضر ۴۹ درصد سهام اين مجتمع پتروشيمی در اختيار شرکت ملی صنايع پتروشيمی به عنوان نماينده دولت بوده ضمن آنکه سرمايه گذاری غدير با ۱۷ درصد، صندوق بازنشستگی کشوری با ۱۷ درصد و سرکت سرمايه گذاری تامين اجتماعی با ۱۷ درصد از مهمترين سهامداران اين مجموعه به شمار می روند که اخيرا با موافقت سازمان خصوی سازی بخشی از اين سهام به شرکتهايی تحت عنوان بخش خصوصی واگذار شده است.

پيگيری خبرنگار مهر از شرکت ملی صنايع پتروشيمی نشان می دهد که تاکنون سهامداران جديد پتروشيمی ايلام نه تنها به تعهدات خود عمل نکرده اند بلکه منجر به افزايش بدهی های اين واحد در دست ساخت پتروشيمی هم شده اند.

از سوی ديگر اخيرا شرکت سرمايه گذاری غدير به دلايل نامشخصی با مسکوت نگه داشتن اجرای پتروشيمی ايلام، برای ساخت يک واحد جديد اوره و آمونياک در منطقه عسلويه اقدام کرده که شرکت ملی صنايع پتروشيمی فعلا با ساخت اين واحد جديد توسط غدير به دليل وضعيت نامشخص پتروشيمی ايلام مخالفت کرده است.

در همين حال شرکت ملی صنايع پتروشيمی و وزارت نفت يک شکوائيه عليه سازمان خصوی سازی تهيه کرده اند که در متن اين نامه از نحوه واگذاری سهام پتروشيمی ايلام به بخش خصوصی به شدت انتقاد شده است.

در بخشی از اين نامه آمده است: بخش خصوصی که از سوی سازمان خصوصی سازی برای واگذاری سهام پتروشيمی ايلام تائيد صلاحيت شناخته شده، تاکنون نه تنها به تعهدات خود در قبال اين طرح ملی عمل نکرده بلکه زمينه تاخيرهای بيشتر را فراهم کرده است.

به گزارش مهر، هدف از ساخت مجتمع پتروشيمی ايلام توليد سالانه ۷۳۸ هزار تن انواع محصولات پتروشيمی همچون اتيلن، پلی اتيلن سنگين، پروپيلن، بنزين پيروليز و سوخت مايع است.

مطابق با برنامه زمان بندی ساخت اين واحدهای پتروشيمی بايد تا سال ۱۳۸۹ به طور رسمی تکميل و بهره برداری از آن آغاز می شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016