سه شنبه 4 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کارمندان پتروشيمی آبادان: از کاهش دستمزدها و تعديل های بی دليل جلوگيری کنيد، کلمه

جمعی از کارمندان شرکت پتروشيمی آبادان با نوشتن نامه ای خطاب به مردم و مسوولان کشور از وضعيت نابسامان خود در اين شرکت گلايه کرده اند.

به گزارش کلمه، آنها تاکيد کرده اند که در شرايط بسيار دشوار اقتصادی مديران اين مجموعه نيز شرايط سختی را بر کارمندان آن تحميل کرده اند. آنها با آوردن مصداق هايی در اين زمينه نوشته اند: مديران مجموعه با تعديل‌های نابجای کارکنان فضای ترس ، رعب و وحشت را به جان کارمندان ريخته اند.

اين نامه توسط تعداد زيادی از کارکنان اين مجموعه تهيه شده است ، اما با توجه به فضای غالب بر اين شرکت اين کارمندان ترجيح داده اند نامشان نزد سايت کلمه محفوظ بماند .

متن کامل اين نامه به شرح زير است :



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ما جمعی از کارمندان شرکت پتروشيمی آبادان و از شرکت های زير مجموعه شرکت سرمايه گذاری تامين اجتماعی (شستا) در اين نوشته کوتاه مجالی يافتيم تا درد و دلی کوتاه با مردم آزاده ايران داشته باشيم . تا شايد از اين طريق صدای ما به گوش مسئولان هم رسيده و تا حدی به وضعيت ما رسيدگی کنند .

متاسفانه از زمان رفتن مدير عامل قبلی شرکت و روی کار آمدن مدير عامل جديد، فضای خفقان بر محل کار ما حاکم شده است . اکنون برخوردهای تند از سوی مديريت مجموعه و همچنين تعديل بدون دليل و منطق نيرو و حاکم شدن شدن جو ترس و اضطراب به خاطر تعديل نيرو، انگيزه و توان کار را از کارکنان اين مجموعه سلب کرده است .

از زمان روی کارآمدن مديريت جديد، ميزان حقوق و دستمزد دريافتی کارکنان نيز به ميزان قابل توجهی کاهش يافته و برخی از نيروها و سرمايه های انسانی اين شرکت که تجربه های فراوانی در اين صنعت داشته اند، به بهانه کوچک شدن مجموعه و کم کردن هزينه ها بی دليل تعديل شده اند، در حالی که از سوی ديگر شاهد اضافه شدن نيروهای جديد پس از تعديل آن نيروها هستيم که قابليت و توانايی نيروهای قبلی را ندارند نکته ای که جای بسی تأمل دارد .

متاسفانه، تا اين زمان، مکاتبات و تماس های مکرر با مجموعه های مربوطه و ساير ارگان های ذی صلاح در اين باره راه به جايی نبرده و هر روز شاهد بدتر شدن شرايط اين مجموعه هستيم . بنابراين با توجه به شرايط نابسامان اقتصادی حاکم برجامعه و اوضاع نامناسب اشتغال، از مسئولان منصفی که هنوز در کشور خدمت می کنند ، تقاضا داريم از تعديل های بی دليل و منطق نيروی کار و فضای ظلم و خفقانی که براين شرکت حاکم شده است جلوگيری کنند تا از تضييع هر چه بيشتر حقوق کارکنان تلاشگر اين مجموعه جلوگيری شود.

والسلام
جمعی از کارکنان خدوم شرکت پتروشيمی آبادان
۱/۵/۱۳۹۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016