پنجشنبه 14 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار احمدی مقدم: سرکشی در زندگی خصوصی مردم ممنوع، مهر

فرمانده نيروی انتظامی گفت: ماموران پليس حق سرکشی در زندگی خصوصی افراد را بدون حکم قضايی ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسماعيل احمدی مقدم صبح پنجشنبه در مراسم تجليل ميثاق با آرمانهای امام راحل اظهار داشت: آزادی حق هر فرد است و اگر بخواهيم آن را سلب کنيم بايد به حکم الهی يا مصلحت جامعه و حکومت باشد. به همين منظور مردم تعدادی از همنوعان خود را برای وضع قانون انتخاب کرده اند. همچنين ماموران برای اجرای قانون بايد به اندازه خودشان حقوقدان باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با رد سرکشی در زندگی خصوصی مردم گفت: سرکشی بدون مجوز قانونی در زندگی افراد ممنوع است و نمی دانم چرا هميشه مردم همه چيز را از نيروی انتظامی می خواهند. نيروی انتظامی تنها با جرم مشهود برخورد می کند و در مورد خاص برای اعمال قانون نياز به حکم قضايی دارد.

فرمانده نيروی انتظامی تقوا را خدمت به مردم دانست و گفت: آن کسی که امنيت اجتماع های مذهبی را تامين می کند ثوابش بيشتر از کسی است که قرآن بر سر می گيرد. بايد به دانش، علم و تقوا مجهز شويم تا در برابر خطرات مصون بوده و حقوق مردم را ضايع نکنيم.

احمدی مقدم ادامه داد: هم اکنون کار پليس تنها برخورد با دزدان، قاتلان و راهزنان نيست و بايد با تهديد کنندگان نرم که از طريق ماهواره، اينترنت و ابزار پيچيده و اغواء افکار عمومی فساد و ظلم را ترويج می کنند برخورد کنيم. همچنين بايد متناسب با خطرات و تهديدها جلو رويم تا هيچگاه هيچ تهديدی نتواند موثر واقع شود.

وی گفت: نيروهای پليس بايد حقوق مردم را رعايت کنند و به درستی بين شاکی و متهم قضاوت کنند.

فرمانده نيروی انتظامی در پايان به برخوردهای صورت گرفته در اغتشاشات فتنه اشاره کرد و افزود: در تجمع ها و اغتشاش ها نمی شود خوب را از بد جدا کرد اما بايد به اين نکته توجه کرد اگر نيرويی بيش از حد احتياط کند اصل برخورد متوقف می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016