پنجشنبه 14 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مخالفان دولت روسيه انتخابات پارلمانی و رياست جمهوری را تحريم کردند، ايلنا

رهبران جنبش های مخالف در روسيه انتخابات پارلمانی اين کشور در ماه دسامبر آينده و انتخابات رياست جمهوری در مارس سال ۲۰۱۲ را تحريم کردند.


ايلنا: رهبران جنبش های مخالف در روسيه انتخابات پارلمانی اين کشور و انتخابات رياست جمهوری را تحريم کردند.

به گزارش ايلنا به نقل از الجزيره، مخالفان طی بيانيه ای که در کنفرانسی مطبوعاتی در مسکو منتشر شد انتخابات پارلمانی آينده را غيرقانونی خوانده و خواستار تحريم اين انتخابات توهين آميز شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«گاری کاسپاروف»موسس جنبش مخالفان«جبهه مدنی يکپارچه»گفت:اعلام «پوتين»برای بازگشت به کرميلن از طريق انتخابات رياست جمهوری در مارس ۲۰۱۲ شبيه اين است که در روسيه رای دهندگانی وجود ندارند.

کاسپاروف افزود:بايد تلاش بيشتری برای آزادی کشور از ديکتاتوری پوتين کرد و تحريم انتخابات پارلمانی و رياست جمهوری نخستين اقدام است.

وی در ادامه گفت:نتايج انتخابات از پيش تعيين شده است.کسی توهم نزند.ولی مشارکت گسترده در انتخابات باعث دادن وجهه قانونی به آن می شود.بنابراين هر ميزان که تعداد شرکت کنندگان در انتخابات کمتر شود وجهه قانونی آن نيز کم رنگ تر می شود.

از سوی ديگر «سرگی اودالتسوف»رهبر جبهه چپ گرا نيز گفت:به خيابان ها آمدن تنها گزينه مخالفان پس از بسته شدن همه راه های پيش روی آنهاست.

مخالفان روسيه همچنين از قصد خود برای برگزاری تظاهرات در چهارم دسامبرآينده در ميدان تعدادی از شهرها و روستاهای روسيه خبر داده و از همه «شهروندان شريف»برای شرکت در اين تظاهرات دعوت کردند.

تظاهرات مخالفان راديکال د روسيه غالبا با برخورد شديد پليس و بازداشت ده ها تن از آن مواجه می شود.پليس روسيه سه شنبه هفته جاری ۲۶ نفر را در تظاهراتی در مسکو بازداشت کرد.تظاهرکنندگان شعار«روسيه بدون پوتين»سر می دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016