پنجشنبه 14 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله جنتی: بايد باجريانی که قصد به انحراف کشاندن انتخابات را دارد، مقابله کرد، ايلنا

برخی از روحانيونی که به فکر دنيا افتاده‌اند بايد خلع لباس شوند و دادگاه ويژه و حوزه با برخی ديگر برخورد کند/بايد از کلاس اولی‌ها شروع کرد. آنها بايد با روحانی آشنا شوند و مسائل اعتقادی و سياسی را از طلبه‌ها فرابگيرند.


يزد- ايلنا: آيت‌الله احمد جنتی گفت: بايد برخی از جرياناتی که قصد دارند انتخابات را به مسيری بکشانند که رهبری نمی‌خواهند، را شناخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، دبير شورای نگهبان قانونی اساسی صبح روز پنج شنبه(۱۴ مهر) در پنجمين اجلاسيه منطقه‌ای جامعه مدرسين حوزه علميه قم که در يزد برگزار می‌شود، با مهم توصيف کردن بروز بودن يک روحانی گفت:‌ طلبه امروز نمی‌تواند مانند طلبه ۶۰ سال پيش باشد، در آن زمان يکی از جرم‌ها سياسی بودن روحانی بود ولی امروز وضعيت تغيير کرده و بايد با شعار جدايی دين از سياست مقابله کرد.

آيت الله جنتی ادامه داد: اسلام طلبه‌ای را که زاهد باشد ولی در سياست نباشد نمی‌خواهد.

او سپس گفت: انتخابات نزديک است و هر کدام از ما وظيفه‌ای داريم. عده‌ای می‌خواهند مسير انتخابات را به سمتی بکشانند که رهبری نمی‌خواهند.

وی افزود : بايد اين جريانات را شناخت و برای مقابله با آن برنامه داشت.

دبير شورای نگهبان همچنين با اشاره به خيزش‌های منطقه گفت: روحانيت ايران و مسئولان کشور بايد به بيداری اسلامی در مصر، ليبی، بحرين و جاهای ديگر کمک کند.

وی افزود : فرهنگ و سلطه غربی درحال سقوط و انحطاط است.

آيت الله جنتی افزود: امروز آمريکايی‌ها که در خيابان شعار می‌دهند؛ گفته‌اند حرکت خود را از ميدان تحرير ياد گرفته‌اند.

جنتی در بخش ديگری از سخنان خود با تاکيد بر اينکه روحانی بايد زاهد و قانع باشد، تصريح کرد: روحانيونی که به بالاترين درجات رسيده‌اند؛ ساده‌ترين زندگی‌ها را داشته‌اند و به حداقل‌ها اکتفا کرده‌اند.

وی گفت: روحانيت و اسلام از برخی‌ها که در کسوت روحانيت به فکر دنيا افتاده‌اند؛ ضربه خورده است. درمقابل اين افراد بايد اقدامات مناسب انجام شود. برخی بايد خلع لباس شوند و دادگاه ويژه و حوزه با برخی ديگر برخورد کند.

وی همچنين در پايان با تاکيد بر حضور روحانيت در مدارس گفت: چرا بايد حضور طلبه‌ها در آموزش و پرورش کم باشد؟ بايد از کلاس اولی‌ها شروع کرد. آنها بايد با روحانی آشنا شوند و مسائل اعتقادی، سياسی و روز را از طلبه‌ها فرابگيرند.

وی همچنين از وزير آموزش و پرورش بعلت تلاش دلسوزانه و مجاهدانه برای پياده کردن فرهنگ اسلامی در مدارس تقدير کرد.

دبير شورای نگهبان همچنين خطر ماهواره‌ها را يادآور شد و افزود: ماهواره‌ها عفت و عقايد مردم را به آتش می‌کشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016