جمعه 15 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصباحي‌مقدم در گفت‌وگو با ايسنا: نبايد فضايي به وجود آوريم كه مانع حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات شويم

يك عضو فراكسيون اصولگرايان با بيان اين‌كه«نبايد فضايي به وجود آوريم كه مانع حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات شويم« در عين حال گفت: ساكتين فتنه نمي‌توانند در ليست اصولگرايان قرار گيرند.

حجت‌الاسلام و المسلمين غلامرضا مصباحي‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) اظهار كرد: معتقدم اصلاح‌طلبان براي انتخابات آتي بيكار ننشسته‌اند و در حال فعاليت با چراغ خاموش هستند، اين جريان ممكن است به صورت متشكل يا غيرمتشكل وارد انتخابات شوند.

وي افزود: ما نبايد فضايي به وجود آوريم كه مانع حضور اصلاح‌طلبان شويم، البته اين جريان نيز بايد قبول كنند كه نظام اصولي دارد و با حفظ اصول نظام وارد انتخابات شوند.

وي تاكيد كرد: اصلاح‌طلبان بايد محوريت ولايت فقيه و شخص مقام معظم رهبري را بپذيرند و آن را اعلام و نسبت به سران فتنه زاويه و فاصله خود را آشكار كنند. اين امور به آن‌ها كمك مي‌كند تا بتوانند فضاي سياسي مناسبي را براي حضور در انتخابات براي خود داشته باشند.

اين عضو ارشد جامعه روحانيت مبارز با بيان اين‌كه «معتقد به حذف اصلاح‌طلبان نيستم.» به طيف‌هاي مختلف اصلاح‌طلبان اشاره كرد و گفت: اصلاح‌طلبان طيف‌هايي دارند كه به نظام كاملا وابسته و نزديكند. هم‌چنين طيف‌هايي دارند كه با نظام فاصله و زاويه دارند و نيز طيف‌هايي دارند كه نسبت به حركت فتنه بعد از انتخابات همچون نمايندگان كنوني مجلس هشتم اعلام بيزاري كردند. در اين ميان افرادي نيز وجود دارند كه ساكت بوده يا هم‌چنان به صورت استخوان لاي زخم موضع‌گيري مي‌كنند.

وي با بيان اين‌كه «نبايد طيفي مثل نمايندگان فعلي مجلس كه نسبت به فتنه بعد از انتخابات اعلام بيزاري كردند را از حضور در انتخابات محروم كرد» افزود: اعلام موضع شفاف بسيار مهم است تا در اين صورت مردم نيز با چشم باز به افراد و گروه‌ها راي دهند.

وي گفت: شخصا معتقد نيستم كه بايد موانع سياسي در قبال ورود اصلاح‌طلبان براي انتخابات ايجاد كنيم. اصولا هرچه انتخابات پرشورتر باشد، بهتر است و پرشورتر بودن انتخابات وابسته به حضور طيف‌ها و جناح‌هاي مختلف در انتخابات است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مصباحي‌مقدم با بيان اين‌كه «اين طيف‌ها و جناح‌ها بايد اميد به ورود به مجلس نيز داشته باشند» اظهار كرد: اگر اين جناح مواضع روشن اتخاذ كند، قطعا به جلب اعتماد مردم به خود نيز كمك خواهند كرد.

وي در عين حال گفت: كساني كه از جمله طيف ساكتين فتنه بوده‌اند، نمي‌توانند در ليست اصولگرايان قرار گيرند، اما اين بدان معنا نيست كه اين طيف نتوانند در انتخابات شركت كنند. اين گروه‌ها نيستند كه تعيين مي‌كنند چه كساني مجاز به حضور در انتخاباتند و چه كساني مجاز نيستند، بلكه اين امر موازين قانوني دارد و نهايتا عملكرد افراد و گروه‌ها و موضع شوراي نگهبان در اين زمينه تعيين‌كننده است.

وي هم‌چنين با بيان اين‌كه «زمينه‌ حضور در انتخابات بعدي براي اصولگرايان منتقد كاملا فراهم است.» ادامه داد: مهم تاييد شوراي نگهبان است و اين شورا بر اساس مقياس‌هاي حزبي عمل نمي‌كند، جلوي خواسته‌هاي افراطي و تفريطي را خواهد گرفت و از يك موضع معتدل و ميانه‌ با مساله‌ انتخابات برخورد خواهد كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016