جمعه 15 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرلشکر جعفری: حوادث آینده ... مثل هم نیستند! فارس

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: ‌‌فهمیدن ارتباط میان ‌انقلاب‌های منطقه و انقلاب اسلامی ایران چشم بصیرت می‌خواهد‌.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر محمد‌علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در اجتماع 31 هزار نفری گردان‌های امام علی (ع) سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ که در محل دهکده مقاومت برگزار شد، با اشاره به نقش بسیج و بسیجیان در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن گفت: بسیجیان در مقاطع مختلف مانند حوادثی که در دوران تلخ اصلاحات به منظور خاموش کردن نور خدا اتفاق افتاد، با از جان گذشتگی توانستند این انقلاب و جمهوری اسلامی را حفظ کنند.

جعفری با تاکید بر اینکه دشمن حتی یک لحظه هم برای نابودی انقلاب و تاثیرات آن کوتاه نخواهد آمد، گفت: آنها پس از احیای ارزش‌ها و ایستادگی مردم و رهبر انقلاب تمام توان خود را به کار گرفتند تا به قول خودشان با انقلاب نرم یا مخملی بتوانند جلوی پیشرفت انقلاب اسلامی را بگیرند.

وی ادامه داد: اما با فداکاری و اقدامات موثری که همه مردم به ویژه بسیجیان در تهران انجام دادند، همگان دیدند ‌در فتنه 88 که آزمایشی بسیار سخت بود، مردم بصیر ما به خصوص در تهران در صحنه‌های مختلف حاضر شدند و این امر نصرت الهی را به دنبال داشت.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه یاری خدا همیشه متوجه کسانی است که در راه احیای اهداف الهی حرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: این امر نتایج بسیار بزرگی در داخل و خارج از کشور در جوامع اسلامی و همچنین در مجامع غربی به خصوص در آمریکا داشت و همه باید بدانند که این حوادث دقیقا مرتبط با انقلاب اسلامی و پایداری مردم ما است.

جعفری با بیان اینکه فهمیدن ارتباط این حوادث و انقلاب اسلامی ایران چشم بصیرت می‌خواهد، گفت: خوش به حال کسانی که با ایمان راسخ به انقلاب معتقدند و می‌دانند که پایان این راه وعده الهی مبنی بر ظهور منجی و ولی عصر است.

وی تصریح کرد: ما در زمانی زندگی می‌کنیم که با چشم خود شاهد نتایج این مجاهدت‌ها و ایثارگری‌ها در راه خدا هستیم که این نتایج به برکت خون‌های زیاد شهیدان به دست آمده و به همین دلیل تکلیف بزرگی را بر دوش ما قرار داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرمانده کل سپاه تصریح کرد: هر کس باید با تکیه بر توان و استعداد خود در حوزه‌های مختلف امنیتی، علمی، فرهنگی اجتماعی و سیاسی گام بردارد و حتی یک لحظه هم غفلت نکند که خداوند بر تمامی اعمال و رفتار ما ناظر است.

جعفری ادامه داد: ما باید نیت‌های خود را خالص کنیم و از خدا بخواهیم ما را در این مسیر ثابت قدم و یاری کند.

وی در ادامه به وظایف گردان‌های امنیتی امام علی (ع) اشاره کرد و در خصوص بحث آموزش افزود: این گردان‌ها با توجه به حساسیت‌های که در ماموریت‌های خود در عرصه‌های اجتماعی دارند، عملکرد‌شان تاثیر زیادی بر وضعیت انقلاب در داخل خواهد داشت.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه برخورد با صحنه‌های مختلف اجتماعی تبعات مثبت و منفی به دنبال دارد، گفت: یکی از مهمترین نکات این است که بدانیم انجام ماموریت توسط گردان‌های مانند گردان‌های امام علی به چه آگاهی‌هایی نیاز دارد و بدانیم که وظیفه ما فقط مقابله فیزیکی با حوادث نیست و باید بدانیم که چطور با کسانی که از روی ناآگاهی‌ و یا فریب در این صحنه‌ها حاضر شده‌اند، باید برخورد کنیم.

وی تصریح کرد: هدف اصلی یک گردان مردمی و بسیجی علاوه بر دفاع از امنیت توسعه انقلاب، عمق بخشی به آن و جذب حداکثری مردم است که این امر باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

جعفری ادامه داد: ما با بهره‌گیری از حوادث گذشته و تجربیات خوبی که برای آینده کسب کرده‌ایم، متوجه شده‌ایم که حوادث آینده هر چند که نظر کلان ممکن است با گذشته مشترکاتی داشته باشد اما مثل هم نیستند و کیفیت هر حادثه در عرصه‌های امنیتی دفاعی، سیاسی و اجتماعی با یکدیگر متفاوت است.

وی گفت: ماهیت تهدیدات در حال تغییر است و این هنر سپاه و بسیج است که خود را با این تغییر هماهنگ کرده و به شناخت تهدیداتی بپردازند که در آینده انقلاب را مورد تهدید خود قرار می دهد.

در پایان این مراسم هزاران نفر از نیروهای گردان‌های امنیتی امام علی سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ در قالب یگان‌های موتورسوار از مقابل جایگاه رژه رفتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016