شنبه 16 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی شورای نگهبان: احياي ساختار نخست‌وزيري نيازمند تغيير قانون اساسي است، ایسنا

سخنگوي شوراي نگهبان از شكل‌گيري كامل هيات‌هاي استاني نظارت بر انتخابات خبر داد و گفت: حدود 50 درصد از هيات‌هاي نظارت بر انتخابات شهرستان‌ها نيز آماده است.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عباسعلي كدخدايي در نشست خبري روز شنبه‌ خود با اصحاب رسانه، ضمن تبريك دهه كرامت و ميلاد امام رضا (ع) تصريح كرد: طي ايام اخير 13 مصوبه از مجلس و 11 اساسنامه از سوي دولت براي شوراي نگهبان ارسال شد كه از 13 مصوبه مجلس، 9 مصوبه مغايرتي با شرع و قانون اساسي نداشت اما چهار مصوبه داراي مغايرت‌هايي بود.

وي در مورد تشكيل هيات‌هاي نظارت بر انتخابات نيز اظهار كرد: هيات‌هاي استاني نظارت بر انتخابات به صورت كامل تشكيل شده‌اند و در حدود 50 درصد هيات‌هاي نظارت بر انتخابات در شهرستان‌ها نيز آماده‌اند. بقيه اقدامات هم در حال انجام است كه ان‌شا‌الله تا نوبت بعدي اين كار به سرانجام خواهد رسيد و گزارش آن ارائه خواهد شد.

سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به سوالي در مورد تصويب يك طرح در مجلس شوراي اسلامي براي احياي پست نخست‌وزيري به جاي رياست جمهوري گفت: من اطلاعي از اين طرح ندارم؛ البته صحبت‌هايي در مجامع علمي مطرح مي‌شود اما به هر حال اين‌گونه موارد از جمله مواردي است كه نيازمند تغيير قانون اساسي است و فكر نمي‌كنم كه با مصوبه عادي مجلس بتوانيم اصلاحي در اين جهت انجام دهيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرنگاري از وضعيت بررسي طرح نظارت بر نمايندگان مجلس پرسيد كه كدخدايي در پاسخ خاطرنشان كرد: اين طرح سه‌شنبه‌ گذشته به دست ما رسيد و ما فرصت بررسي آن را نداشتيم. سعي مي‌كنيم در همين هفته بررسي‌ها انجام شود و نتيجه‌اش را سعي مي‌كنيم اگر نشستي نداشتيم به صورت فوق‌العاده اعلام كنيم.

خبرنگاري به عضويت غلامحسين الهام در شوراي نگهبان و جبهه پايداري اشاره كرد كه كدخدايي در پاسخ گفت: آقاي الهام عضو شوراي نگهبان نيستند.

خبرنگار ديگري سوالي را مبني بر تصويب طرح جامع نظارت بر نهادهايي از جمله مجمع تشخيص مصلحت نظام مطرح كرد و اينكه آيا مجلس صلاحيت تصويب طرح نظارت بر مجموعه‌هايي كه تحت نظارت رهبري هستند را دارد يا خير؟ كه كدخدايي پاسخ داد: آنچه كه مصرح است در قانون اساسي گاهي اوقات نهادهايي هستند كه زير نظر مقام معظم رهبري فعاليت مي‌كنند، گاهي اوقات نهادهايي هستند كه در قانون اساسي ما تكليف آنها روشن شده است و نيازمند اصلاح قانون اساسي است. طبعا اگر چنين اختياري به مجلس داده نشده باشد نمي‌تواند چنين طرحي را تصويب كند؛ البته من اين خبر را از شما شنيده‌ام و نمي‌توانم در رابطه با اصل آن اظهار نظر كنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016