شنبه 16 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رد صلاحیت ۱۳۰ حسابدار رسمی از سوی وزارت اطلاعات

بر اساس اخبار دریافتی ظاهرا در پی لغو عضویت و دستگیری برخی وکلای کانون وکلای ایران این بار وزارت اطلاعات طی نامه ای خطاب به هیات تشخیص صلاحیت جامعه حسابداران رسمی ایران و سازمان حسابرسی، صلاحیت حدود یکصد و سی نفر از ۱۷۰۰ نفر حسابداران رسمی مورد تائید قرار نداده و از هیات تشخیص صلاحیت خواسته شده نسبت به ابطال کارت عضویت این عده اقدام شود.

گفته میشود اسامی برخی برجسته ترین حسابداران رسمی ایران در این لیست قرار دارد.

ظاهرا در پی بر ملاشدن فساد بانکی اخیر مقامات بالا تعدادی از حسابداران رسمی را مسول افشای این فساد دانسته و در صدد انتقام گیری از آنان بر آمده اند. جامعه حسابداران رسمی ایران مهمترین تشکل حرفه حسابرسی ایران قلمداد میشود که در چند ساله اخیر دولت کوشش کرده به انحا مختلف کنترل آنرا بدست گیرد اما با مقاومت اعضای آن مواجه شده اما در تیرماه سالجاری با تغیرات گسترده ای که در اساسنامه جامعه حسابداران توسط وزیر امور اقتصادی و همدستانش بعمل آمد اختیار جامعه حسابداران رسمی که نهادی غیر دولتی میباشد بدست دولت افتاد و در همین جهت دولت بر آن شده تا دست به پاکسازی حسابداران رسمی متعهد و غیردولتی بزند تا با رعب و وحشت حسابداران رسمی را تحت انقیاد خود درآورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنظر میرسد بازداشت خبرنگاران، دستگیری برخی اعضای کانون وکلا و عدم تائید صلاحیت حسابداران رسمی سریال جدید برخورد با نهادهای مدنی و از بین بردن هرگونه صدای اعتراض وافشای مسائل اقتصادی است.

هنوز صحت این خبر از سوی منابع دیگر تایید نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016