دوشنبه 18 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان ياسوج: حکم اعدام "محيط‌بان دنا" در ديوان عالی تاييد شده است، ايسنا

- رايزنی‌ها برای جلب رضايت اولياء دم ادامه دارد


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ياسوج با بيان اين‌که «حکم دادگاه هم‌عرض درباره محيط‌بان دنا به تاييد ديوان عالی کشور رسيده است» گفت: پرونده برای اجرای حکم آماده است اما سازمان محيط زيست و افراد خير ديگری در حال رايزنی برای ايجاد سازش و گرفتن رضايت اوليای دم مقتول هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حجت‌الاسلام سيدمحمد موسوی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين باره ادامه داد: اين پرونده در دادگاه کيفری استان کهگيلويه و بويراحمد رسيدگی اوليه شد و اين دادگاه برای «اسد تقی‌زاده» متهم پرونده حکم قصاص و اعدام با طناب دار را صادر کرد.

وی افزود: اين حکم در ديوان عالی کشور نقض شد و اين مرجع قضايی پرونده را به شعبه هم عرض ارجاع کرد، اما به دليل اين‌که دادگاه هم عرض در اين استان وجود نداشت پرونده به نزديک‌ترين شعبه يعنی دادگاه کيفری استان فارس ارجاع داده شد.

دادستان ياسوج گفت: دادگاه کيفری استان فارس هم با رسيدگی به اين پرونده حکم قصاص متهم پرونده را تاييد کرده است که اين حکم اين بار به تاييد ديوان عالی کشور رسيده است، ولی ظاهرا سازمان محيط زيست و افراد خير ديگری در حال رايزنی برای انجام صلح و سازش و گرفتن رضايت اوليای دم شکارچی مقتول هستند.

به گزارش ايسنا، «اسد تقی‌زاده» محيط بان اداره کل محيط زيست کهگيلويه و بوير احمد مرداد ۱۳۸۶ در منطقه حفاظت شده دنا و در پی درگيری با ۵ شکارچی غيرمجاز به سمت آن‌ها تيراندازی می‌کند که در نتيجه اين تبادل آتش، يک نفر از شکارچيان کشته می‌شود.

او از ۴ سال پيش تاکنون در زندان به سر می‌برد، اين درحالی است که وی در حال انجام وظيفه بوده و بر اساس قانون محيط‌بانان در حال انجام ماموريت، ضابط خاص دستگاه قضايی محسوب می‌شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016