دوشنبه 18 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تلاش برای جلوگيری از نمايش فيلم‌های ايرانی در بيروت؛‌ "نادر داوودی ممنو‌ع‌الخروج شد"، راديو فردا

بر پايه گزارش‌های منتشر شده، ايران از خروج نادر داوودی، مستندساز، که قصد داشت در جشنواره بيروت شرکت کند جلوگيری کرده است.

به گزارش روزنامه ديلی استار، ايران، نادر داوودی را که قصد داشت در جشنواره فيلم بيروت شرکت کند ممنوع الخروج کرده و اجازه نداده وی در اين جشنواره که از روز دوشنبه آغاز می شود حضور يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


داوودی، سازنده فيلم «سرخ،‌ سفيد و سبز» قرار بود مستند خود را که در سال ۲۰۱۰ در پی خشونت‌های پس از انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۸ ساخته بود در اين جشنواره به نمايش بگذارد.

کولت نوفال رييس اين جشنواره که امسال يازدهمين سال خود را آغاز می کند و قرار است از روز ۵ تا ۱۳ اکتبر ادامه داشته باشد، ضمن اعلام اين خبر گفت: «مسوولان سانسور لبنان روز جمعه بعد از ظهر به ما گفتند فيلم نادر داودی را از برنامه های خود حذف کنيم. در همين حال به ما خبر رسيد که به او اجازه سفر داده نشده است.»

نوفال همچنين افزود که فيلمساز ايرانی ابراهيم سعيدی سازنده فيلم «ماندو» نيز به دليل مسايلی که مانع سفر او شده است نخواهد توانست در جشنواره حضور يابد. وی جزييات بيشتری ارائه نداد.

چهار ماه پيش نيز فيلم «روزهای سبز» حنا مخملباف پس از هشدار مقام‌های امنيتی لبنان از برنامه جشنواره حذف شد. فيلم حنا مخملباف نيز به خشونت‌ها، مسايل و پيامدهای پس از انتخابات بحث برانگيز رياست جمهوری در ايران می پردازد.

در همين زمينه محمد حسين رئيس‌زاده، رايزن فرهنگی ايران در لبنان، نيز به خبرگزاری فارس گفت: «بر اساس مذاکرات صورت گرفته با مقامات لبنانی فيلم‌های موهن ضدايرانی که يکی از آنان درباره فتنه ۸۸ است، پخش نخواهد شد.»

رايزن فرهنگی ايران گفت: «سفارت ايران با مسئولان مربوطه مذاکره کرده است و بر اساس روابط دو کشور و به علت اينکه اين دو فيلم به سران ايران توهين کرده است و بر اساس قانون لبنان جلوی پخش آنها گرفته می‌شود.»

وی افزود: «بر اساس قانون لبنان پخش فيلم‌هايی که به سران لبنان و کشورهای ديگر اسائه ادب کنند، ممنوع می‌شود و در همين راستا يک فيلم آمريکايی نيز در دو سه روز گذشته ممنوع شد.»

وی با اشاره به چهار فيلم «سرخ و سفيد و سبز»، «زندگی سگی»، «تهران را دوست دارم» و «قصه مطب زنانه» گفت: «از نظر ما اين چهار فيلم خوب نيست اما فقط از پخش دو فيلم "سرخ و سفيد و سبز" و "زندگی سگی" جلوگيری به عمل خواهد آمد چراکه دليلی برای موهن بودن دو فيلم ديگر نداريم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016