چهارشنبه 13 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه مديرعامل خانه سينما به انجمن مستندسازان: همکاری با شبکه‌های خارجی غيرقانونی است، فارس

خبرگزاری فارس: «محمدمهدی عسگرپور» مديرعامل خانه سينما در پی استعلام از مراجع قضايی و فرهنگی، در نامه به رئيس انجمن مستندسازان بر غيرقانونی بودن همکاری با شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور تأکيد کرد.

به گزارش خبرنگار سينمايی فارس به نقل از سايت انجمن مستندسازان سينمای ايران، اين سايت خبری داخلی را جهت اطلاع‌رسانی اعضای خود منتشر کرد.
در اين خبر آمده است: «محمدمهدی عسگرپور» مديرعامل خانه سينما درخصوص همکاری مستندسازان با شبکه‌‌های فارسی ‌زبان به رئيس انجمن مستندسازان سينمای ايران نامه نوشت:
متن کامل اين نامه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نام خدا
جناب آقای محمدرضا مقدسيان
رياست محترم انجمن مستندسازان
باسلام
در پی رايزنی خانه سينما با مراجع فرهنگی و قضايی برای پيشگيری از تکرار واقعه ناگوار بازداشت همکاران مستندساز، به اطلاع می‌رساند مطابق اعلام اين مراجع، امپراتوری رسانه‌ای دشمن در فرآيند جنگ نرم با نظام جمهوری اسلامی ايران از طريق شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور در جهت تخريب ارزش‌های اعتقادی و ملی و فرهنگی کشور تلاش می‌کنند. لذا همکاری با اين شبکه‌های غيرقانونی است و مصداق مواد ۶۱۰، ۵۰۰، ۴۹۹، ۴۹۸ قانون مجازات اسلامی خواهد بود.
هرچند اطمينان دارد که قاطبه جامعه اصناف سينمای ايران عنايتی به همکاری با اين شبکه‌ها ندارد، اما مقتضی است هرگونه همکاری احتمالی با اين شبکه‌ها قطع و محصولات ارائه شده به آن‌ها باز‌پس گرفته شود. بديهی است در صورت عدم تمکين شبکه‌های مذکور، خانه سينما به عنوان حامی جامعه هنری کشور پيگيری‌های حقوقی عليه اين رسانه‌ها را در دستور کار قرار خواهد داد. همچنين اعلام می‌دارد باتوجه به همکاری تنی چند از هنرمندان با اين شبکه‌ها که يقيناً به دليل عدم آشنايی با هويت واقعی آن‌ها و عدم اطلاع از موازين قانونی فوق بوده، خانه سينما کماکان تلاش‌های خود را در جهت رفع مشکل اين عزيزان پيگيری خواهد کرد.
محمدمهدی عسگرپور
مديرعامل

به گزارش فارس،‌ سايت انجمن مستندسازان سينمای ايران در ضميمه نامه مفاد قوانين مجازات اسلامی را هم ذکر کرده است.
مفاد مذکور در نامه‌ فوق به شرح ذيل است:

فصل اول‌: جرايم ضد امنيت داخلی و خارجی کشور
ماده ۴۹۸ ـ هر کس با هر مرامی‌، دسته‌، جمعيت يا شعبه جمعيتی ‌بيش از دو نفر در داخل يا خارج از کشور تحت هر اسم يا عنوانی ‌تشکيل دهد يا اداره نمايد که هدف آن برهم زدن امنيت کشور باشد و محارب شناخته نشود به حبس از دو تا ده سال محکوم می‌شود.

ماده ۴۹۹ ـ هرکس در يکی از دسته‌ها يا جمعيت‌ها يا شعب‌جمعيت‌های مذکور در ماده (۴۹۸) عضويت يابد، به سه ماه تا پنج‌سال حبس محکوم می‌گردد مگر اينکه ثابت شود از اهداف آن ‌بی‌اطلاع بوده است‌.

ماده ۵۰۰ ـ هرکس عليه نظام جمهوری اسلامی ايران يا به نفع ‌گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام به هر نحو فعاليت تبليغی نمايد به حبس از سه ماه تا يک سال محکوم خواهد شد.

فصل شانزدهم ـ اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرايم‌
ماده ۶۱۰ ـ هرگاه دو نفر يا بيشتر اجتماع و تبانی نمايند که جرايمی ‌برضد امنيت داخلی يا خارج کشور مرتکب شوند يا وسايل ارتکاب ‌آن را فراهم نمايند در صورتی که عنوان محارب بر آنان صادق نباشد به دو تا پنج سال حبس محکوم خواهند شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016