چهارشنبه 20 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير اقتصاد: آغاز جمع‌آوری اطلاعات خارج‌نشينان برای پرداخت يارانه، انصراف چهار ميليون نفر، مهر

سخنگوی اقتصادی دولت با بيان اينکه فردی که دارای تابعيت ايرانی باشد به لحاظ قانونی امکان بهره مندی از يارانه های نقدی را دارد از آغاز مرحله جمع آوری اطلاعات ايرانيان خارج از کشور برای پرداخت يارانه های نقدی خبر داد.

سيد شمس الدين حسينی در گفتگو با مهر، در مورد حذف يارانه های اقشار پردرآمد جامعه اظهار داشت: ما بايد طبق قانون، يارانه ها را در نهايت متناسب با درآمدها پرداخت کنيم، بنابراين حرفی از حذف يارانه ها نيامده است بلکه منظور تناسب پرداخت ها با سقف درآمد بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی اقتصادی دولت با بيان اينکه گام اولی که در زمينه هدفمند کردن يارانه ها برداشتيم "خوداظهاری" و گام بعدی هم "خود انصرافی" بود، گفت: در مرحله اول پرداخت يارانه های نقدی در حدود ۱۳ ميليون نفرثبت نام نکرده بودند اما وقتی ديدند رقم يارانه کمی چشمگير و دندانگير شده برای دريافت آن ثبت نام کردند.

وزير اموراقتصادی و دارايی اضافه کرد: در مجموع هم اکنون در حدود ۴ ميليون نفر هستند که يا صلاح نديدند و يا خود را مستغنی از دريافت يارانه ديده اند که برای دريافت يارانه نقدی ثبت نام نکردند که ما هم از آنها تشکر می کنيم.

وی در عين حال تصريح کرد: البته مجددا توصيه می کنيم افرادی که احساس می کنند به دريافت يارانه های نقدی احتياجی ندارند انصراف بدهند تا اين قانون موفق تر اجرا شود.

حسينی با تاکيد براينکه درحال حاضرهيچ مصوبه ای در ستاد هدفمند کردن يارانه ها مبنی بر حذف يارانه نقدی گروهی از اقشار بويژه اقشار پردرآمد وجود ندارد، گفت: البته تلاش خواهيم کرد تا در مراحل بعدی هدفمند کردن يارانه ها در صورتيکه مجموعه اطلاعات فردی را با هم مرتبط کنيم بتوانيم از گروه های خاص حمايت بيشتری کنيم.

سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگار مهر مبنی بر اينکه ستاد هدفمند کردن يارانه ها تاکنون در رابطه با پرداخت يارانه نقدی به ايرانيان خارج از کشور چه اقداماتی انجام داده است نيز گفت: در مورد خارج نشين ها بحث هايی مطرح بود که قرار شده مراکز ذيربط اطلاعات مربوط به اين افراد را در اختيار ما بگذارند تا اقدامات بعدی را در اين رابطه انجام دهيم.

وزير امور اقتصادی و دارايی تصريح کرد: فردی که دارای تبعيت ايرانی باشد، به لحاظ قانونی امکان بهره مندی از يارانه های نقدی را دارد.

گفتنی است، براساس آمارهای به ثبت رسيده در سايت مرکز آمار ايران، متقاضيان دريافت يارانه نقدی به بيش از ۷۴ ميليون نفر رسيده اند. در همين حال، براساس اطلاعاتی که در سامانه وزارت رفاه و تامين اجتماعی به ثبت رسيده است، حدود ۷۲.۵ ميليون نفر يارانه نقدی دريافت می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016