پنجشنبه 21 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کودکان شاغل در کارگاه‌ها، آمار هم ندارند، ايلنا

از ۶ هزار نفر کودک ساماندهی شده خيابانی، ۲ هزار نفر غير ايرانی بودند و تعداد کودکان ترک تحصيل کرده ۲ هزار نفر است و ۱۴۰۰ نفر آنها بی سواد هستند.

ايلنا: يکی از مسئولان ديگر دفتر آسيب ديدگان اجتماعی سازمان بهزيستی گفت:«آماری از کودکان شاغل در کارگاه‌ها وجود ندارد.»

به گزارش خبرنگار ايلنا، "ارجمندی"، در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی کودک، در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا در مورد کودکان کاری که در کارگاه‌های غير مجاز و زيرزمينی کار می‌کنند گفت:« وقتی برای مواجهه با يک معضل اجتماعی از اجبار استفاده کنيم موضوع از دسترس ما خارج می شوند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در قانون حمايت از کودکان در معرض آسيب، اطلاع دادن از مسئله کودک آزاری و حمايت از کودکان در معرض آسيب، لحاظ شده است و مددکاران بهزيستی در اين لايحه می توانند به عنوان ضابطان اجتماعی در قضييه حاضر شوند.

ستادی برای ساماندهی کودکان کار و خيابان
مدير کل دفتر آسيب ديدگان اجتماعی سازمان بهزيستی اظهار اميدواری کرد که با تشکيل ستادی در زمينه ساماندهی کودکان کار و خيابان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با هماهنگی بين بخشی در اين زمينه اين معضل حل شود.

به گزارش خبرنگار ايلنا، وی با بيان اين که جامعه هدف اين طرح جمعيت زير ۱۴ سال است، افزود:«برای اين کودکان در شرايطی که در خيابان هستند، بايد خدمات و آموزش‌هايی ويژه ارايه شود.»

فريد افزود: «کودکان ۱۴ تا ۱۸ ساله بايد در کارهايی مشغول به کار شوند که برای آنها آسيب‌رسان نباشد.»

۲هزار کودکی که ترک تحصيل کردند
معاون امور اجتماعی سازمان بهزيستی نيز در مورد تشکيل ستاد ساماندهی کودکان کار خيابانی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: «برای هر دستگاهی در اين ستاد دستور العمل و وظايفی تعيين شده است.»

وی گفت: «از بين ۶ هزار نفر کودک ساماندهی شده خيابانی، ۲ هزار نفر غير ايرانی بودند و از بين ۳ هزار و ۲۹۱ نفر آنها ، ۲ هزار نفر کودک خيابان بودند.»

وی تعداد کودکان ترک تحصيل کرده را نيز ۲ هزار نفر اعلام کرد و افزود: «حدود يکهزار و ۴۰۰ نفر آنها بی‌سوادند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016