یکشنبه 17 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه اعتصاب کارگران پتروشيمی بندر امام، اتحاديه آزاد کارگران ايران

روز گذشته و در چهاردهمين روز اعتصاب کارگران شرکتهای پيمانکاری مجتمع پتروشيمی بندر امام، در حالی که آنان مطابق معمول روزهای گذشته در ميدان مشرف به دفتر مرکزی دست به تجمع زده بودند، معاون فرماندار ماهشهر در ميان کارگران حاضر شد و با اعلام اينکه پس از اعتصاب فروردين ماه برخی امتيازات به شما داده است از کارگران خواست بر سر کارهای خود باز گردند. اما کارگران اعلام کردند امتيازات داده شده بسيار جزئی بوده است و بر خواست خود مبنی بر برچيده شدن شرکتهای پيمانکاری تاکيد کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون فرماندار ماهشهر در ادامه به کارگران اعلام کرد: "خواست شما يک مسئله بسيار کلان است و نيازمند يک تصميم گيری در سطح کلان است، ما نمی توانيم به آن پاسخگو باشيم چرا که اين مسئله خيلی فراتر از مجتمع های پتروشيمی در ماهشهر است و مربوط به کل پتروشيمی ها در ايران و تمامی بخشهای وزارت نفت است"

وی در ادامه خبر از ديدار فرماندار ماهشهر با معاون وزير نفت (مسئول کل صنايع پتروشيمی در ايران) تا آخر مهر ماه داد و با ابراز اميدواری برای حل مسئله کارگران در ديدار فرماندار ماهشهر با معاون وزير نفت، از آنان خواست بر سر کارهای خود بازگردند. اما کارگران اعلام کردند تا آنموقع و رسيدن جواب مناسب از اين ديدار، آنان همچنان خواهند نشست و منتظر پاسخ خواهند شد.

همچنين امروز کارگران خواهان عودت دادن کارتهای يکی از کارگران و دو تن از نماينده هايشان شدند.

بر اساس اين گزارش با وجود وعده هايی که در پايان اعتصاب فروردين ماه سال جاری کارگران پيمانکاری پتروشيمی بندر امام به آنان داده شده بود به دو خواست اين کارگران عمل شد. ۱- دادن دستمزد کارگران بطور منظم در روز پنجم هر ماه (از فروردين ماه به اين سو به اين وعده عمل شده است- قبل از اعتصاب فروردين ماه سال جاری، دستمزدهای اين کارگران به عنوان يک روال با يک ماه تاخير پرداخت ميشد) ۲- استفاده کارگران پيمانکاری از درمانگاه پتروشيمی ( قبل از اعتصاب فروردين ماه، اين کارگران حق استفاده از درمانگاه را همچون کارگران رسمی نداشتند و حتی در صورت آسيب ديدگی، هزينه درمانگاه را مشابه درمانگاههای ديگر در سطح شهر، بايد به درمانگاه پتروشيمی می پرداختند. همچنين به اين کارگران وعده تعلق مبلغ ماهيانه ای معادل ۴۰ ساعت اضافه کاری داده شده بود که فقط يکماه به اين وعده عمل شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016