یکشنبه 24 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستگيری ۹۱ حاجی با يک کيلو مواد مخدر، جهان

تنها در يک هفته آغازين اعزام حجاج به سرزمين عربستان، ستاد مبارزه با مواد مخدر موفق شده ۹۱ نفر از اين اشخاص را با حدود يک کيلوگرم مواد مخدری که می خواستند با خود ببرند، دستگير کرده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، مديرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر با بيان اينکه طی يک هفته گذشته حدود ۳۰ هزار نفر به حج تمتع مشرف شده‌اند، گفت: "با سلسله اقداماتی که در رابطه با کنترل مبادی خروجی در ايام حج تمتع امسال انجام شده است، ۹۱ نفر در فرودگاه‌های کشور به جرم حمل مواد مخدر دستگير شده‌اند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا به اعلام محمدمسعود زاهديان از مجموع دستگير شدگان در يک هفته نخست حج تمتع امسال، حدود يک کيلوگرم مواد مخدر کشف شده است. اين مقام مسئول توضيح داد ۵۳ نفر از زائران دستگير شده مرد و ۳۸ نفر آنان زن بوده‌اند.

حاجيان برای ابد ممنوع الخروج می شوند

پيش از اين، مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده بودند انتقال حتی يک گرم مواد مخدر از ايران به عربستان، باعث ممنوع الخروج شدن هميشگی افراد مجرم می شود. مسئولان عربستان نيز اعلام کرده بودند در صورتی که حجاج را با مواد مخدر در اين کشور دستگير کنند، مجازاتهای سنگينی از جمله "گردن زدن" در انتظار آنها خواهد بود.

پليس مبارزه با مواد مخدر بارها هشدار داده بود نبايد حاجيانی که به مواد مخدر مبتلا هستند، به اين سفر معنوی بروند. چون علاوه بر دردسرهای قانونی که با کشف مواد مخدر از آنها برايش به وجود می آيد، موجب مخدوش شدن چهره بين المللی کشور نيز می شود. ستاد مبارزه با مواد مخدر برای جلوگيری از اقدام به حمل و نقل مواد مخدر توسط اين دسته از حجاج، مجازاتهای سنگينی را پيش بينی کرده است.

مديرکل مقابله با عرضه ستاد می گويد: "برخورد قاطع و سخت پليس فرودگاه در مبادی خروجی کشور، نظارت و پيگيری مراجع قضايی و طراحی مقررات و قوانين سخت و لازم‌الاجرا از سوی کشور،‌ موجب شد تا از خروج حجاج حامل مواد مخدر از کشور جلوگيری و آنان برای هميشه از سفر معنوی حج محروم ‌شوند."
به گفته زاهديان پرونده افراد دستگير شده برای ابطال گذرنامه به مبادی ذی‌ربط ارسال خواهد شد و آنان برای هميشه ممنوع‌الخروج خواهند شد و نخواهند توانست به کشور خارجی ديگری مسافرت کنند.

اين مقام مسوول در ستاد تاکيد کرد: "تمامی بارهای زائران توسط دستگاه‌های الکترونيکی، سگ‌های موادياب، ايکس‌ری و بادی‌اسکنر کنترل می‌شود، بنابراين آنان توجه داشته باشند که هيچ نوع ماده مخدری را چه در بار همراه و چه در بار غير همراه خود حمل نکنند؛ چرا که از خروج افرادی که به هر نحو حامل اين مواد باشند جلوگيری می‌شود."

همه گونه مواد مخدر کشف می شود

مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر به حجاجی که برای مصرف خود، اقدام به بردن مواد مخدر به عربستان می کنند، هشدار داده اند همه نوع مواد مخدر برای پليس ايران، قابل کشف است.

مديرکل مقابله با عرضه اين ستاد، اعلام کرده: " افرادی که هنوز به يکی از انواع مواد مخدر آلودگی و قصد حمل آن را به عربستان دارند،‌ کاملاً متوجه و آگاه باشند که هر نوع ماده مخدری توسط پليس کشف می‌شود و در صورت کشف مواد از زائری، هرگز مجوز خروج مجدد برای وی صادر نخواهد شد."

به گفته زاهديان: "ممنوع‌الخروج هميشگی اين زائران از حج، باعث می‌شود که آنان برای هميشه از فضيلت سفر گرانبهای حج بی‌بهره بمانند و نعمتی که خداوند متعال برای آنان نازل کرده بود با ناشکری به خاطر حمل موادمخدر تحت شعاع قرار بگيرد و برای هميشه زايل شود."

متاسفانه با وجود هشدارهای فراوان پليس و ساير مقامات دولتی، هنوز برخی از حاجيان در سفر معنوی خود، مواد مخدر به همراه می برند که باعث دستگيری آنها و دردسر برای خانواده هايشان می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016