سه شنبه 3 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: انتخابات تونس ماهيت اسلامی اين انقلاب را اثبات کرد، مهر

رئيس مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه حضور ۹۰ درصدی ملت تونس در انتخابات ماهيت مردمی انقلاب آنان را به ظهور می رساند، گفت: پيروزی اسلامگرايان در اين انتخابات جهت گيری خواست ملت يعنی حرکت به سوی احيای حقوق اسلامی را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس گفت: تونس اولين کشوری بود که علمدار قيام ضد ظلم و ضد اسلامی اخير شد. شعله های بيداری مصر، يمن و بحرين را در نورديد.

وی ادامه داد: مجددا تونس در ساختارسازی جديد پس از انتخابات پيشرو گشته و انتخابات مجلس را با حضور چشمگير ۹۰ درصدی ملت به انجام رساند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لاريجانی تاکيد کرد: اين همان نقطه ای است که مهر پايان به تحليل های نارس در ماهيت اين انقلاب ها می زند که تصور می کردند اين پديده از عمق برخوردار نيست و با دسايس غرب سامان يافته است.

رئيس مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه حضور ۹۰ درصد ملت رشيد تونس در انتتخابات ماهيت مردمی انقلاب شکوهمند آنان را به ظهور می رساند، گفت: پيروزی اسلامگرايان در اين انتخابات جهت گيری خواست ملت يعنی حرکت به سوی احيای حقوق اسلامی را نشان می دهد.

وی تاکيد کرد: از ابتدای اين انقلاب ها رهبر معظم انقلاب از بيداری اسلامی در عصر حاضر سخن گفته اند، نتيجه اين انتخابات نيز مهر تاييدی بر اين يافته واقعی زد که غرب و برخی تحليلگران سطحی نگر از خواب آلودگی در تحليل به درآيند.

لاريجانی ادامه داد: به ملت رشيد تونس اين پيروزی درخشان را تبريک می گوييم.

رئيس مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه ملت ليبی در همين ايام گام پايانی در پيروزی خويش را برداشتند، گفت: ملت ليبی به چند دهه ديکتاتوری بدخيم در ليبی پايان بخشيده است. دستگيری قذافی با آن وضع آشفته واقعا پندآموز است که چگونه شخصيتی که در طول حيات سياسی خود با سياست ورزی چهره ای قلابی از انقلابی گری را به نمايش می گذاشت اما در واقع با ابزارهای مختلف زمينه ديکتاتوری در داخل و زد و بند با غرب را پيگيری می نمود مکر او با اراده الهی و همت ملت مومن ليبی به جهنم رسوايی بدل گرديد.

وی ادامه داد: اميدواريم ملت مقاوم ليبی به شکرانه اين پيروزی در استقرار نظام مردمی و اسلامی که گام بعدی انقلاب آنان است، موفق شوند که به رغم ژست های سياسی غرب در انقلاب ليبی دستان خالی آنان را هويدا نمايند.

لاريجانی با تبريک به ملت ليبی به خاطر اين پيروزی گفت: اميدواريم روزی شاهد آزادی مجاهد نستوه امام موسی صدر باشيم. مجلس شورای اسلامی به ملت ليبی و تونس اطمينان می دهد تا پايان راه انقلاب های آنان در کنار آنان خواهد بود و علی رغم آتش بازی سياسی غرب و آمريکا، از نهضت سياسی آنان حمايت کند.

وی در بخش ديگری از سخنان خود با ابراز تاسف از زلزله در ترکيه اظهار داشت: آثار تخريبی اين زلزله در برخی مناطق کشور ما به خصوص منطقه چالدران ديده می شود.

رئيس مجلس تاکيد کرد: مجلس شورای اسلامی با دولت و ملت دوست و همسايه ترکيه ابراز همدردی می نمايد و در زمينه کمک به آنان اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

لاريجانی ادامه داد: لازم است مسئولان استانی به خسارت ديدگان در مناطق داخلی کشور مخصوصا منطقه چالدران توجه سريع کنند.

وی با تشکر از اقدام ضروری دولت در طرح آمارگيری که پايه توسعه برنامه ريزی شده کشور است، گفت: از ملت عزيز می خواهيم با همراهی در اين اقدام ملی در رفع نياز برنامه ريزان کشور جهت دسترسی به آمار واقعی مدد رسانند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016