چهارشنبه 4 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعلام موجوديت شورای صنفی مستقل دانشجويان کوی دانشگاه تهران و تهديد به تجمع مجدد در ۱۳ آبان

در پی اعتراض صنفی دانشجويان کوی دانشگاه تهران در مورخ ۳۰ مهرماه ۱۳۹۰ جمعی از دانشجويان ساکن کوی اين دانشگاه با صدور بيانيه ای اعلام نمودند که تشکلی مستقل برای پيگيری مطالبات صنفی دانشجويان ساکن در کوی دانشگاه تهران را تاسيس نموده اند. همچنين اين دانشجويان اعلام نمودند که در صورت عدم پيگيری مشکلات صنفی دانشجويان در روز ۱۳ آبان ماه دست به تجمعی مجدد خواهند زد.

متن اين بيانيه به شرح ذيل می باشد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نام خداوند جان و خرد

ما دانشجويان ساکن کوی دانشگاه تهران به حکم کرامت انسانی و آزادی بشر و با اعلام عدم تاييد شورای صنفی انتصابی دانشگاه تهران و با انگيزه احقاق حقوق اوليه مان شورای صنفی مستقل از حيطه نظارت و تصميم گيری مسئولين دانشگاه را به صورت خود جوش تشکيل می دهيم باشد تا با ياری و همکاری تمامی دانشجويان اين شورا بتواند اهرم فشاری برای سياست های سخت گيرانه مسئولين نسبت به دانشجويان ساکن در کوی دانشگاه تهران و احقاق حقوق اوليه و بديهی مان باشد. تاکيد می نمائيم که اين شورا کاملا صنفی بوده و هيچ گونه فعاليت و اهداف سياسی را پيگيری نمی نمايد.
اهداف شورا :

۱. اعلام مشکلات صنفی دانشجويان ساکن در کوی دانشگاه و رساندن آن به گوش مسئولين مربوطه
۲. همياری طلبيدن از کليه دانشجويان دانشگاه برای احقاق حقوق صنفی
۳. ايجاد همفکری ميان دانشجويان برای ارائه راه حل های عملی و کاربردی
۴. خارج نمودن دانشجويان کوی از فضای منفعلانه کنونی
۵. ساماندهی اعتراضات

متاسفانه پس از تجمع ۳۰ مهرماه در کوی دانشگاه و اعتراض به وضعيت معيشتی اسفبار کوی دانشگاه، مسئولين که هيچ گونه تجمعی حتی از نوع صنفی را برنمی تابند با تهديد و ارعاب و فيلمبرداری سعی کردند که از شروع و امتداد تجمع دانشجويان جلوگيری نمايند ولی دانشجويان بدون توجه به اين تهديدها جمع نموده و اعلام کردند که به وضعيت موجود به شدت معترض می باشند. روز بعد مسئولين دانشگاه به جای حل ريشه ای مسائل صنفی با فرستادن مسئولين رده پايين دانشگاه در کوی دانشگاه و نيز عدم پاسخگويی شفاف پيرامون حل مشکلات صنفی دانشجويان نشان دادند که رغبتی به حل مسائل دانشجويان ندارند. لذا اين شورا اعلام می دارد که ۱۰ روز به مسئولين دانشگاه وقت برای حل مشکلات می دهد و در غير اين صورت در ۱۳ ابان دست به برگزاری تجمعات و اعتراضات دانشجويی با رويکردی جديد خواهد زد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016