چهارشنبه 4 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نرگس محمدی برنده جايزه "پر آنگر" سوئد شد، راديو زمانه

جايزه سال ۲۰۱۱ دولت و بنياد تاريخ زنده سوئد، به نرگس محمدی، روزنامه‌نگار و نايب‌رئيس کانون مدافعان حقوق بشر ايران اعطا شد.

به گزارش زمانه، اين جايزه هر سال به نام يکی از فعالان تاريخ دمکراسی‌خواهی سوئد، به يکی از کسانی اعطا می‌شود که در نقاط مختلف جهان در راه تحقق دمکراسی و حقوق بشر فعاليت می‌کنند.

هيأت داوران، امسال نام "پر آنگر" (۱۹۱۳- ۲۰۰۲)، حقوقدان و فعال حقوق بشری در سال‌های جنگ جهانی دوم را بر اين جايزه نهاده‌اند.

اسکيل فرانک، سخنگوی هيأت داوران در بيانيه‌ای تاکيد کرده است که نرگس محمدی، به‌عنوان يکی از فعالان حقوق بشر در جهان، شايسته قدردانی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اسکيل فرانک افزود: "او برای آزادی بيان و حقوق بشر در ايران هزينه داده، بارها دستگير شده و از سوی بازداشت‌کنندگان مورد بی‌احترامی قرار گرفته است و حال در بازداشت خانگی به‌سر می‌برد."

نرگس محمدی از سال ۱۳۸۸ ممنوع‌الخروج است و در حال حاضر امکان خروج از ايران و شرکت در مراسم برگزاری اعطای جايزه پرآنگر را ندارد. به همين خاطر به‌درخواست هيأت داوران اين جايزه به شيرين عبادی، حقوقدان ايرانی و برنده جايزه صلح نوبل، سپرده خواهد شد.

مراسم اعطای اين جايزه روز ۱۴ نوامبر برگزار خواهد شد و شيرين عبادی برای شرکت در اين مراسم به استکهلم سفر خواهد کرد.

در بيانيه جايزه پر آنگر به‌نقل از خانم عبادی تاکيد شده است که اهدای چنين جوايزی، نقش به‌سزايی در "ايجاد افکار عمومی به سود فعالان حقوق بشر در ايران و خاورميانه" دارد.

نرگس محمدی و شيرين عبادی در کانون مدافعان حقوق بشر با هم فعاليت می‌کردند. اين کانون در سال ۱۳۸۰ به ابتکار خانم عبادی، و شمار ديگری از وکلا و فعالان حقوق بشر در ايران پايه‌گذاری شد.

خانم محمدی همچنين از اعضای شورای ملی صلح است که در سال ۱۳۸۶ و هم‌زمان با احتمال حمله نظامی خارجی به تأسيسات هسته‌ای ايران، با هدف کمک به حل‌وفصل مسالمت‌آميز اين بحران به ابتکار کانون مدافعان حقوق بشر تأسيس شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016