شنبه 7 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرهای حقوق بشری شنبه: عليرغم پايان محکوميت؛ تداوم حبس و جلوگيری از ملاقات رضا جوشن

عليرغم پايان محکوميت؛ تداوم حبس و جلوگيری از ملاقات رضا جوشن، کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی: عليرغم پايان محکوميت دو ساله ساله رضا جوشن، زندانی سياسی زندان اوين، مسئولان امنيتی قضايی جمهوری اسلامی همچنان مانع از آزادی، و ملاقات وی با اعضای خانواده اش می شوند.

به گزارش کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی، چنانکه دو هفته پيش نيز اخباری مبنی بر قصد مقامات برای تداوم حبس و پرونده سازی جديد برای تحميل محکوميت ۴ ساله جديد بر عليه آقای جوشن انتشار يافته بود، اين زندانی سياسی که سی ام مهرماه سال جاری محکوميت دو ساله اش به پايان رسيد همچنان در زندان اوين و بدون امکان ملاقات با اعضای خانواده اش بسر می برد.

بنا بر اخبار دريافتی، روز گذشته پنج شنبه پنجم آبان ماه نيز پدر سالخورده اين زندانی سياسی برای ملاقات با فرزندش به زندان اوين تهران مراجعه نمود که اينبار نه تنها امکان ديدار با وی را نيافت، بلکه با برخورد زننده، توهين و فحاشی های مکرر مدير داخلی اين زندان روبرو شد.

خاطرنشان می گردد که رضا جوشن از دوم شهريورماه سال جاری تا به امروز هيچ ملاقاتی نداشته و از پانزده شهريور تاکنون در انفرادی‌های بند سپاه زندان اوين تهران قرار دارد.

اواخر مهرماه سال جاری و در پی انتشار اخباری مبنی بر ضرب و شتم شديد رضا جوشن، ماموران امنيتی جمهوری اسلامی، در پاسخ به نگرانی های خانواده اين زندانی سياسی، ضمن پذيرش وقايع صورت گرفته، تهديد به اعمال فشارهای بيشتر و حتی شکنجه و قتل اين زندانی سياسی کرده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احضار و بازداشت سحر موسوی، فعال دانشجويی محروم از تحصيل، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - در ادامۀ فشارها و تهديد فعالان دانشجويی، منابع حقوق بشری از احضار و بازداشت سحر موسوی، از فعالين سابق دانشجويی دانشگاه آزاد و دانشجوی محروم از تحصيل تحصيلات تکميلی، طی روزهای گذشته خبر داده‌اند.

بر اساس گزارش منابع حقوق بشری، سحر موسوی، روز چهارشنبه ۲۷ مهر ماه ۹۰، در پی احضار به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

اين منبع همچنين گزارش داده که ماموران امنيتی، بعد از برخورد نامناسب با موسوی و همراه وی، پيرامون دليل بازداشت اين فعال دانشجويی توضيحی ارائه نداده و اعلام کرده‌اند که وی در تماس با منزل جزئيات را بيان خواهد کرد.

اين فعال دانشجويی که در جريان آزمون علمی کارشناسی ارشد ناپيوسته امسال در سايت سازمان سنجش قبول اعلام شده بود، همان زمان با دريافت پيامی تحت عنوان "شما نقص در پرونده داريد و به سازمان سنجش مراجعه فرماييد" در سايت سنجش، روبرو گرديد، که بعد از مراجعه به طبقه دوم سازمان سنجش (قسمت گزينش) و ارجاع به شخصی به نام نعيمايی، از وی پيرامون عقايدش و فعاليت‌های سياسی و اجتماعی سوال شده بود.

گفتنی است، سحر موسوی، زمستان ۸۹ نيز، همراه با چند تن از نوکيشان مسيحی، مورد بازداشت چند روزه قرار گرفته بود.

هنوز از دليل و محل بازداشت، و همچنين وضعيت اين فعال دانشجويی، خبری منتشر نشده است.

***

۷۰ طراح لباس در تهران بازداشت شدند، هرانا

يک کارشناس مسائل فرهنگی در ارتباط با تبلغات در کشور اضهار داشت: کشور ما به سمت مدگرايی، نفوذ فرهنگ غرب و توهين به مقدسات می‌رود.

به گزارش خبرگزاری «دانشجو» متعلق به بسيج دانشجويی، "شده " کارشناس فرهنگی در رابطه با اين موضوع ۷۰ طراح لباس در تهران دستگير شدند که با آموزش غرب ۲۰۰ دختر را برای مانکن آموزش دادند.

اين کار‌شناس مسائل فرهنگی با مهم دانستن فرهنگ و با اشاره به جنگ نرم دشمن بيان کرد: در اين جنگ با تغيير آداب و رسوم فرهنگی، اعتقادات، عقايد و باور‌ها دولتمردان، سياستمداران، احزاب و جوانان را هدف قرار می‌دهند.

***

تداوم بازداشت سه شهروند بهايی ساکن رشت، خانه حقوق بشر ايران

بازداشت ناديا اسديان، شيوا کاشانی نژاد و سوسن بادوام که در جريان برخورد گسترده با شهروندان بهايی ساکن رشت صورت گرفته است، هم‌چنان تداوم دارد.

بازداشت سه شهروند بهايی که در راستای شديدترين برخورد حکومت در چندسال اخير در شهر رشت صورت گرفته است، هم‌چنان ادامه دارد.

به گزارش «خانه حقوق بشر ايران»، بازداشت شيوا کاشانی نژاد، سوسن بادوام و ناديا اسديان سه شهروند بهايی ساکن رشت که درجريان مراجعه‌ی سيستماتيک مامورين امنيتی به منازل ده‌ها تن از شهروندان بهايی اين شهر در تاريخ يک آبان امسال، اتفاق افتاده بود، تا اين لحظه تداوم دارد.

اين در حاليست که در روزهای اخير، مامورين امنيتی با حضور در منازل ساير شهروندان بهايی در رشت و شهرهای اطراف آن همچون سنگر، ضمن تفتيش گسترده‌ی منازل و ضبط کتب، سی‌دی‌ها، لپ‌تاپ‌ها، کامپيوتر و … اقدام به بازداشت موقت چندين شهروند بهايی کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016