شنبه 7 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مذاکره غير مستقيم سيف الاسلام قذافی با دادگاه بين المللی، العربيه

دبی –العربيه.نت - دادگاه بين‌المللی روز جمعه ۲۸-۱۰-۲۰۱۱ در بيانيه ‌ای اعلام کرد از طريق واسطه‌ ای آلمانی به نام "برنارد شميتباور" توانست با سيف‌ الاسلام قذافی تماس‌های غير رسمی برقرار کند.

بر اساس اين گزارش "برنارد شميتباور" با سيف الاسلام قذافی فرزند رهبر سابق ليبی وعبدالله السنوسی مسئول وزارت اطلاعات سابق اين کشور در باره تسليم شدن داوطلبانه أنها به دادگاه بين المللی به توافق رسيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


منابع مطلع به العربيه گفته اند اين فرد آلمانی از دوستان عبدالله السنوسی است واو آنها را به تسليم کردن خود به دادگاه بين المللی کيفری قانع کرده است.

پيشتر "برنارد شميتباور" نقش ميانجگيری بين حماس و اسرائيل برای مبادله شاليط سرباز اسرائيلی با اسيران فلسطينی را به عهده گرفته بود و توانست آن را با موفقيت به پايان رساند.

ازسوی ديگرلوييس مورينو اوکامپو، دادستان دادگاه بين‌المللی کيفری اعلام کرد با سيف‌الاسلام، فرزند معمر قذافی، تماس گرفته و وی را به تسليم شدن ترغيب کرده‌اند. آنها همچنين به سيف‌الاسلام هشدار داده‌اند در صورت تلاش برای فرار به کشورهای آفريقايی او را بازداشت خواهند کرد.

لوييس مورينو اوکامپو همچنين افزود در صورتی که سيف الاسلام خود را تسليم کند، از حقوق کامل در دفاع از خويش برخوردار خواهد بود.

وی در ادامه گفته است ما از طريق کانال‌های غير رسمی مطلع شده‌ايم که گروه‌هايی از مزدوران خارجی به سيف‌الاسلام پيشنهاد کرده‌اند که او را به کشور آفريقايی که به معاهده دادگاه بين‌المللی کيفری را امضا نکرده منتقل کنند.

پيشتر يکی از مقامات عالی رتبه در شورای انتقالی ليبی اعلام کرده بود که سيف‌الاسلام و عبدالله السنوسی رييس سابق دستگاه امنيتی ليبی هم اکنون درداخل نيجر با محافظت افرادی از صحرا نشينان طوارق در مرز ليبی و نيجر به سر می‌برند.

اين در حالی است که عبد الحفيظ غوقه سخنگوی شورای انتقالی ليبی اعلام کرد چنانچه سيف الاسلام يا عبد الله السنوسی بازداشت شوند در ليبی محاکمه خواهند شد.

وی از نيجر و چاد خواست که آنها را در صورت بازداشت به ليبی تحويل دهند.

سيف‌الاسلام و عبدالله السونسی از سوی دادگاه بين‌المللی کيفری به ارتکاب جنايات ضدبشريت متهم شده و تحت پيگرد قانونی از سوی اين دادگاه هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016