شنبه 7 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير دفاع: اعلام آمادگی ايران برای آغاز همکاری‌های دفاعی با مصر و ليبی، فارس

وزير دفاع با اعلام آمادگی برای همکاری‌های دفاعی با کشورهايی نظير مصر، ليبی و تونس، يادآور شد: ايران آمادگی شروع همکاری‌ها را دارد اما بايد طرف ديگرهم بخواهد تا محقق شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار احمد وحيدی وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح با اشاره به اتهام اخير آمريکا عليه ايران مبنی بر تلاش در ترورسفير عربستان گفت: اين همان خط قديمی فشار بر ايران است که هر زمانی آن را در شکل جديدی مطرح می‌کنند.

وزيردفاع همچنين به حمايت اتحاديه اروپا از اتهام ترورعليه ايران اشاره کرد و افزود: حمايت اتحاديه اروپا واعمال تحريم‌های بيشتر به اين بهانه، برنامه ديگری از زنجيره توسعه اقدامات آمريکا و غرب عليه نظام جمهوری اسلامی ايران است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه سناريوهای جديد آمريکا با هدف تحت فشار قراردادن نظام صورت می گيرد، تصريح کرد:هدف اين است که افکار عمومی دنيا را از مسائل مهمی که عليه آمريکا و رژيم صهيونيستی درحال وقوع است منحرف کنند.

* اختلاف بين ايران و عربستان در دستور کار آمريکا

وحيدی با بيان اينکه تحولات منطقه در اين روزها عليه نظام استکبارجهانی است، خاطرنشان کرد: انحراف افکار عمومی و تلاش برای اينکه توجهات به سمت ديگری معطوف شود، جزء دستور کار آمريکا قرار گرفته است.

وی درتشريح دلايل افزايش اتهامات و فشار برايران از سوی آمريکا نيز گفت: باز کردن پای ايران در طرح ترور سفير عربستان، سناريويی است که می تواند آمريکا را آسانتر به اهدافش در منطقه برساند چرا که با طرح اين مسئله در جهت ايجاد اختلاف بين ايران و عربستان و تثبيت نقش خود درمنطقه راحت تر گام برمی دارد.

وزير دفاع با اعلام اينکه انتخاب سوژه ترورسفيرعربستان با هدف اختلاف افکنی بين اين دو کشور صورت گرفته است، اظهار داشت: مهم اين است که هيچ کشوری نتواسته اين سناريو را باورکند.

* سناريوی آمريکا امکان تحقق ندارد

وحيدی با مضحک و خنده دار توصيف کردن اين سناريو و با بيان اينکه تشکيل اولين جلسه دادگاه رسيدگی به اتهام، کمکی به باورسازی اين سناريو نمی کند، افزود: چنين سناريوی خنده داری نمی تواند قابل تحقق باشد.

وزير دفاع با بيان اينکه اولين دادگاه بررسی اتهام ترور به ايران سناريوی آمريکا را مضحک‌تر از هميشه کرد، گفت: اينکه خودشان اتهامی را مطرح کرده‌اند و خودشان هم دادگاهی را تشکيل می دهند مسخره است حتی استناداتی که دراين دادگاه از سوی آمريکا ارائه شد، باورکردنی نبود.

وی که با پايگاه اطلاع رسانی خانه ملت گفتگو می‌کرد، افزود: اينکه آمريکا می‌گويد خط ترور با هماهنگی تلفنی صورت گرفته است، يعنی مذاکره برای ترورسفيرعربستان تلفنی بوده، خنده داراست و سناريوی ضعيف آمريکا راه به جايی نخواهد برد.

* آماده همکاری دفاعی با مصر و ليبی هستيم

وحيدی در ادامه، به وضعيت منطقه و برنامه وزارت دفاع برای همکاری دفاعی با ليبی، تونس، مصر و کشورهايی که در حوزه تحولات منطقه هستند، اشاره کرد و گفت: درحال حاضراين کشورها درمرحله گذار هستند، طبيعتا بايد نظام مردمی درآنجا تثبيت شود و بعد از تثبيت نظام مردمی، ايران هم برای همه نوع همکاری از جمله همکاری های نظامی با آنها مشکلی نخواهد داشت.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری‌های دفاعی با اين کشورها يادآور شد: ايران آمادگی شروع همکاری‌ها را دارد اما بايد طرف ديگرهم بخواهد تا محقق شود.

* موشک ظفر، به زودی آماده تحويل است

وزير دفاع درخصوص آخرين دستاوردهای دفاعی اين وزارتخانه، با بيان اينکه وزارت دفاع هميشه دستاوردهای جديد دارد، گفت: يکی ازهمين دستاوردها که درهمين روزها به نتيجه می رسد، موشک کروز دريايی به نام "ظفر" است که به زودی آماده تحويل خواهد بود.

* برای تحويل S۳۰۰ از روسيه بايد منتظر نظردادگاه بمانيم

وحيدی در رابطه با اشاره به سرنوشت پرونده شکايت ايران از روسيه درمورد عدم تحويل موشک‌های S۳۰۰، با بيان اينکه پرونده ايران و روسيه درمرحله اول داوری است، تصريح کرد: بررسی اين شکايت وتشکيل دادگاه، طبيعتا مراحل و زمانبندی خاص خودش را دارد و بايد براساس همان نظام داوری برای تحويل موشک‌ها منتظر نظر دادگاه بمانيم.

وحيدی با اعلام اينکه "ای.سی.سی" مرجع داوری است که طرفين توافق کرده‌اند پرونده S۳۰۰ درآنجا بررسی شود، گفت: بنابراين براساس نظام داوری "ای.سی.سی" کارها بايد گام به گام طراحی و جلو رود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016