یکشنبه 8 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله ‌علم‌الهدی: طرح "تفکيک جنسيتی در دانشگاه‌ها" به طرح "صيانت از خواهران"‌ تغيير کند، فارس‌

امام جمعه مشهد گفت: طرح "تفکيک جنسيتی در دانشگاه‌ها" به طرح "صيانت از خواهران"‌ تغيير کند‌.

آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با طرح تفکيک جنسيتی در دانشگاه‌های کشور و اجرايی‌شدن اين طرح اظهار داشت: در حال حاضر اين طرح در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است که بر اين اساس هفته آينده اين طرح به تصويب قطعی می‌رسد.
امام جمعه مشهد ادامه داد: اين مسئله به عنوان نخستين موضوع در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها در حال بررسی است که با قطعی‌شدن اين طرح در شورای اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها و شورای انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها موظف به اجرای اين طرح در دانشگاه‌ها هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تفکيک جنسيتی تعبير درستی نيست

عضو خبرگان رهبری در ادامه به عنوان اين طرح با عنوان تفکيک جنسيتی انتقاد کرد و گفت: اين عنوان برای اجرای اين طرح مناسب نيست چرا که ما انسان هستيم و نام‌گذاشتن اين طرح با اين عنوان مناسب نيست.
امام جمعه مشهد افزود: بر اين اساس بايد عنوان‌ طرح تفکيک جنسيتی در دانشگاه‌ها به طرح صيانت از خواهران در دانشگاه‌ها تغيير کند.

برگزاری کرسی‌های آزاد انديشی در دانشگاه‌ها وظيفه شرعی است

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: برگزاری کرسی‌های آزادانديشی در دانشگاه‌ها از سوی مقام معظم رهبری امر شده است که بر اساس اجرای آن از سوی دانشگاه يک وظيفه شرعی است.
امام جمعه مشهد با تاکيد به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با برگزاری کرسی‌ها‌ی آزادانديشی در دانشگاه‌های کشور گفت: برگزاری کرسی‌های آزادانديشی در دانشگاه‌های کشور به عنوان يکی از دغدغه‌های رهبری است که در اين راستا بايد مديران اجرايی دانشگاه‌ها به اجرای اين مهم توجه داشته باشند.
عضو خبرگان رهبری افزود: آنچه که در برگزاری کرسی‌های آزادانديشی بايد به عنوان يک اصل قرار گيرد توجه به مديريت اين کرسی‌ها از سوی مديران دانشگاهی است.
امام جمعه مشهد اظهار داشت: برگزاری کرسی‌های آزادانديشی از سوی تشکل‌های دانشجويی و يا ساير اقشار در محيط‌ های دانشگاهی و بدون مديريت مديران می‌تواند بسترساز به حاشيه رفتن اين کرسی‌های‌ آزادانديشی در دانشگاه‌ها و به جنجال کشيدن صحنه‌های دانشجويی شود که در نهايت بی‌نتيجه می‌ماند.

بررسی مبانی نظام بيشتر موضوعيت دارد تا مسائل سياسی

عضو خبرگان رهبری در ارتباط با نزديک‌شدن به فضای انتخابات مجلس شورای اسلامی و پرداختن به اين موضوع در کرسی‌های آزاد انديشی دانشجويی گفت: در حال حاضر و در برگزاری کرسی‌های آزاد انديشی در دانشگاه‌ها مسائلی بسياری از حوزه داخل و يا بين‌الملل وجود دارد.
علم‌الهدی ادامه داد: آنچه که در کرسی‌های آزادانديشی بايد بدان پرداخته شود مسائل و مبانی نظام و اعتقادی است که در اين کرسی‌ها بررسی اين مسائل موضوعيت دارد تا اينکه بخواهيم به برسی مسائل سياسی کشور در اين حوزه و در کرسی‌های آزادانديشی دانشگاه‌ها بپردازيم.
امام جمعه شهد تاکيد کرد: اگر مسئله برگزاری کرسی‌های آزادانديشی از سوی مسئولان دانشگاه مورد غفلت واقع شود و اين امر در فضای دانشگاهی اجرايی نشود شاهد شکل‌گيری حوادث ديگری نظير حادثه پل مديريت خواهيم بود.
امام جمعه مشهد در ارتباط با اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها گفت: برای اسلامی‌کردن دانشگاه شورايی تشکيل شده است که اين موضوع در تهران و از سوی وزير در حال پيگيری است.
عضو خبرگان رهبری تاکيد کرد: اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها از جمله تاکيدات وزير علوم است که با اجرای شدن اين طرح در دانشگاه‌های کشور می‌توان شاهد تحول عظيمی در سطح فضاهای دانشگاه‌های کشور باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016