دوشنبه 25 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راه اندازی ۱۰ دانشگاه تک جنسيتی تا سال آينده، مهر

مدير کل آموزشهای آزاد و غيرانتفاعی وزارت علوم با تشريح برخی جزئيات راه اندازی موسسات تک جنسيتی در مراکز استانها از فعاليت رسمی ۵ موسسه تک جنسيتی در کشور و راه اندازی ۱۰ موسسه تک جنسيتی ديگر در ساير مراکز استانها خبر داد.

غلامعلی نادری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آخرين وضعيت تاسيس يک دانشگاه تک جنسيتی در مرکز هر استان، اظهار داشت: در حال حاضر، ۵ موسسه تک جنسيتی فعال در کشور داريم که از اين تعداد ۲ موسسه رفاه و ابرار در تهران، موسسه طلوع مهر در قم، موسسه رسام در کرج و موسسه فردوسی طوسی در مشهد فعال هستند موسسه طلوع مهر در قم برای دانشجويان پسر و ۴ موسسه ديگر برای دانشجويان دختر در نظر گرفته شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مدير کل آموزشهای آزاد و غيرانتفاعی وزارت علوم درباره تقاضاهای راه اندازی موسسات تک جنسيتی که هم اکنون در مرحله گزينش وزارت علوم قرار دارد، گفت: ۲ موسسه تک جنسيتی برای دختران در تبريز و زاهدان و يک موسسه تک جنسيتی برای پسران در کرج احتمالاً در جلسه آينده شورای گسترش وزارت علوم برای دريافت مجوز مطرح می شوند.

به گفته نادری ساير درخواستهايی که به دفتر آموزشهای آزاد و غيرانتفاعی وزارت علوم برای راه اندازی دانشگاه تک جنسيتی در مراکز استانها شامل مراکز استانها ارائه شده است، شامل درخواستهايی از اروميه، شيراز، خوزستان، کرمانشاه، زنجان، گلستان و ساری می شود.

وی با تاکيد بر اينکه اعلام تقاضا برای راه اندازی موسسات تک جنسيتی فعلاً در مراکز استانها بايد صورت گيرد، اضافه کرد: چندين درخواست هم از سوی شهرهايی مطرح شد که مرکز استان نبودند و ممکن است درخواستشان را عوض کنند، فعلاً اولويت راه اندازی اين موسسات برای مراکز استانها است و وقتی مراکز تکميل شدند بر اساس سياست وزارت علوم ممکن است اين موسسات در ساير شهرستانهای غير مراکز استانها هم داير شوند.

نادری درباره زمان راه اندازی موسسات تک جنسيتی که به آنها اشاره کرد، اظهار داشت: ۲ موسسه رفاه و ابرار تهران از سال گذشته مجوز گرفته و امسال دومين سال پذيرش دانشجو را پشت سر می گذارند، ۳ موسسه طلوع مهر قم، فردوسی طوس مشهد و رسام کرج از امسال دانشجو می پذيرند.

وی گفت: ۳ موسسه ای که در تبريز، کرج و زاهدان قرار دارند در حال گذراندن مراحل اداری راه اندازی هستند و مجوز ساير موسسات نام برده شده برای سال ۹۱ خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016