دوشنبه 9 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

غلام‌حسين الهام: فضای مجمع تشخيص در دولت‌های نهم و دهم حزبی ـ سياسی شد، ايسنا

مشاور حقوقی رييس‌جمهور گفت: به نظر من در دولت نهم مجمع تشخيص مصلحت نظام از جايگاه مصالح نظام افت کرد و به نهادی در حوزه رقيبان دولت تبديل شد که جايگاه مناسبی برای آن نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


غلام‌حسين الهام در حاشيه هجدهمين نمايشگاه بين‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) با تاکيد بر اين‌که «انصاف نيست که در زمان کوتاه عملکرد يک نهاد را ارزيابی کرد» در عين حال ادامه داد: در حقيقت جايگاهی که مجمع تشخيص مصلحت نظام در آن قرار می‌گيرد، بايد به مسائل اساسی نظام که وجدان عمومی آن را باور و درک می‌کند، توجه کند و از سوی ديگر کارآمدی نظام اسلامی و حکومت اسلامی را در حل معضلات و برون رفت از مشکلات دريابد، ولی فضای مجمع غالباً در دولت نهم و هم‌چنين دهم ـ که ديگر کارکردی نداشته ـ به يک فضای حزبی ـ سياسی تبديل شد و در حد يک پارلمان سياسی افت جايگاه داشت.

وی معتقد است: شايد اگر کارکردهای مجمع تشخيص مناسب بود، نيازی به تشکيل يک جايگاه جديد برای هماهنگی و حل اختلاف قوا پيش نمی‌آمد.

الهام هم‌چنين با اشاره به فضای پس از انتخابات دوره دهم رياست جمهوری گفت: اقدامات پس از انتخابات و مواضع پس از انتخابات تاثير منفی در جايگاه مجمع تشخيص مصلحت نظام داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016