چهارشنبه 11 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتحاديه عرب: دمشق پاسخی به طرح اين اتحاديه نداده است، ايلنا

تلويزيون رسمی سوريه خبر داد که دولت اين کشور با کميته وزرای خارجه عرب بر سر طرح اتحاديه عرب برای حل بحران به توافق رسيده و اين مسئله را امروز در نشست وزرای خارجه عرب در قاهره اعلام می‌کند.


ايلنا: اتحاديه عرب پاسخ رسمی دولت دمشق به طرح اين اتحاديه برای حل بحران سوريه را رد کرد.

به گزارش ايلنا به نقل از الجزيره، يک مسئول برجسته در اتحاديه عرب که نخواست نامش فاش شود، گفت: «اتحاديه عرب همچنان منتظر پاسخ دولت سوريه به طرح اين اتحاديه برای حل بحران کنونی در اين کشور است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که تلويزيون رسمی سوريه و رسانه‌های دولتی شب گذشته خبر دادند که دولت اين کشور با کميته وزرای خارجه عرب بر سر طرح اتحاديه عرب برای حل بحران به توافق رسيده و اين مسئله را امروز ـ‌چهارشنبه‌ـ در نشست وزرای خارجه عرب در قاهره اعلام می‌کند.

رسانه‌های دولتی سوريه بدون ذکر جزئيات در اين مورد اعلام کردند که امروز اتحاديه عرب در نشست خود در قاهره بيانيه رسمی صادر خواهد کرد.

در همين حال، کاخ‌سفيد اعلام کرد از موافقت سوريه با طرح کشورهای عربی استقبال می‌کنيم.

«جی کارنی» سخنگوی کاخ سفيد در اين مورد گفت: «مطلع شديم که دمشق با اتحاديه عرب به توافق رسيده است ولی ما نمی‌توانيم به طور کامل در اين مورد مطمئن شويم.»

کارنی افزود که ما از هر طرحی که جامعه جهانی برای قانع کردن نظام «بشار اسد» رئيس‌جمهوری سوريه داشته باشد، استقبال می‌کنيم.

وی تصريح کرد که ما همچنان معتقديم که اسد بايد از قدرت کنار برود.

در همين حال، يک مسئول لبنان که با دولت سوريه روابط عميق دارد، گفت: «سوريه به اتحاديه عرب پيشنهاداتی داده است.»

اين مسئول لبنانی افزود که دولت سوريه می‌خواهد که مخالفان سلاح خود را بر زمين بگذارند و کشورهای عربی نيز دست از حمايت مالی و تسليحاتی و جنگ رسانه‌ای عليه دولت سوريه بردارند.

در تحولی ديگر، يک فعال سوری گفت: «افراد مسلح ۹ نفر را که وابسته به طايفه علوی حاکم بر اين کشور بودند را از اتوبوسی در جاده «حمص» و «حماه» پياده کرده و همه را کشتند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016