چهارشنبه 11 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حکم شش ماه حبس تعزيری بهاره هدايت و مجيد توکلی در دادگاه تجديدنظر تاييد شد، دانشجونيوز

حکم شش ماه حبس تعزيری بهاره هدايت و مجيد توکلی، در شعبه ۵٤ دادگاه تجديدنظر استان تهران، تاييد شد.

به گزارش دانشجونيوز، حکم شش ماه حبس تعزيری بهاره هدايت و مجيد توکلی به اتهام «تبليغ عليه نظام» در شعبه ۵٤ دادگاه تجديدنظر استان تهران تاييد شد. بر اساس اين حکم که در زندان به فعالين دانشجويی ابلاغ شده است، حکم حبس بهاره هدايت در مجموع به ده سال و مجيد توکلی به هشت و نيم سال زندان افزايش می يابد.

افزايش فشار بر بهاره هدايت و مجيد توکلی، فعالين سرشناس دانشجويی، پس از وقوع اعتراضات گسترده در شمار زيادی از دانشگاه های کشور در هفته های گذشته و در نزديکی فرا رسيدن روز دانشجو در آذرماه صورت می گيرد. کنترل فضای دانشگاه های کشور و ارعاب دانشجويان يکی از اهداف اصلی حاکميت از صدور احکام طولانی مدت حبس برای فعالين سرشناس دانشجويی می باشد که تاکنون ناکام مانده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عدم استقلال قوه قضائيه و دخالت ماموران امنيتی در صدور احکام حبس برای فعالين دانشجويی، يکی از مواردی است که در سال های گذشته همواره مورد اعتراض فعالين دانشجويی و مدنی قرار گرفته است.

«تبليغ عليه نظام» با انتشار نامه به مناسبت روز دانشجو

در پی برگزاری دادگاه بهاره هدايت و مجيد توکلی، در روز شنبه دهم ارديبشهت ماه سال ١٣٩٠، و پس از گذشت تنها دو روز، اين دو دانشجوی زندانی در دادگاه بدوی، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به رياست قاضی مقيسه، هر کدام به شش ماه زندان محکوم شدند.

اين فعالين دانشجويی به دليل انتشار نامه ای از زندان خطاب به دانشجويان خارج از کشور، به مناسبت روز دانشجو، به اتهام "تبليغ عليه نظام "و "تبانی جهت اقدام عليه امنيت ملی" محاکمه شدند که به علت نقص ادله از اتهام "تبانی جهت اقدام عليه امنيت ملی" تبرئه شدند.

وکلای اين دو دانشجو به علت صدور زودهنگام احکام دادگاه در مدت بسيار کوتاه دو روزه، از ارایۀ لايحۀ دفاعی برای پرونده موکلانشان بازماندند. در دادگاه تجديد نظر نيز دکتر مولايی وکالت دانشجويان را بر عهده داشت.

قاضی مقيسه که به همکاری با نيروهای امنيتی و عدم رعايت استقلال قضائی شهرت دارد، در جلسات دادگاه بدوی با حمله به دانشجويان از آنان خواسته بود که با تکذيب بيانيه های منتشر شده و نوشته هايی که به بيرون از زندان درج شده است، از سايت ها و عاملان انتشار اين مطالب نيز اعلام شکايت کنند. وی اعلام کرده بود که در صورت پذيرش خواست مسئولان امنيتی تمامی اتهامات جاری اين دانشجويان پايان يافته و پرونده در همين جلسه دادگاه مختومه خواهد شد. اما با عدم پذيرش خواست مسولين امنيتی بار ديگر اين دانشجويان زندانی با اتهامات "تبليغ عليه نظام "و "تبانی جهت اقدام عليه امنيت ملی" در دادگاه محاکمه شدند.

بهاره هدايت عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت و مجيد توکلی عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اميرکبير از سوی دادگاه انقلاب تهران به يکی از طولانی ترين احکام حبس در بين فعالين سياسی و دانشجويی محکوم شده اند. لازم به ذکر است که مهديه گلرو، ديگر دانشجوی زندانی در زندان اوين، نيز به اتهام مشابه ای در دادگاه بدوی به شش ماه حبس تعزيری محکوم شده است. حکم دادگاه تجديدنظر در مورد پرونده اين فعال دانشجويی هنوز صادرنشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016