جمعه 13 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: دولت نقشي در تخلف بانكي اخير ندارد، ایسنا

رييس‌جمهور با تاكيد بر اين‌كه «دولت روي خط امام(ره)، انقلاب و رهبري ايستاده و اگر همه دنيا هم عليه دولت بسيج شوند از اين خط نوراني كوتاه نخواهد آمد» تصريح كرد: اين دولت انقلابي‌تر، مومن‌تر، اصولي‌تر و به معناي واقعي كلمه ولايي‌تر پاي آرمان‌هاي انقلاب ايستاده و مشتاقانه آماده است هزاران بار جان خود را در راه خدمت به مردم و آرمان‌هاي انقلاب فدا كند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد در مراسم حاميان گفتمان انقلاب اسلامي با بيان اين‌كه «درگيري تاريخي و سرنوشت سازي بين ملت‌هاي مستقل با نظام سرمايه‌داري ضد انساني وجود دارد» اظهار كرد: مستكبران متوجه شده‌اند كه اگر ايران جايگاه واقعي خودش را پيدا كند، بساط استكبار و استعمار براي هميشه از جهان برچيده خواهد شد و تمام تحليلگران منصف جهان با توجه به جايگاه ممتاز ايران، اذعان دارند كه اگر ملت ايران فرصت پيدا كرده و به حركت درآيد، فرهنگ و انديشه ملت ايران در دنيا فراگير خواهد شد از اين رو طبيعي است كه همه قدرت خود را براي مقابله با حركت الهام بخش ملت ايران بسيج نمايند تا كانون اصلي بيداري ملت‌ها را متوقف و يا سركوب كنند.

رييس‌جمهور دوران پس از انقلاب را داراي نوسانات مختلفي دانست و گفت: هر زماني كه ملت و دولت تصميم گرفتند ايستادگي روي اصول را در پيش بگيرند مستكبران در موضع ضعف و عقب‌نشيني قرار گرفتند و در داخل كشور هم همدلي و وحدت و پيشرفت‌هاي سريع و بازگشت به ارزش‌هاي انقلابي اتفاق افتاد.

احمدي‌نژاد گفت: مستبكران نظم نوين جهاني را به عنوان بديل حكومت جهاني مطرح كردند و عده‌اي در داخل آن را پذيرفته بودند اما اين دولت، حكومت جهاني امام عصر (عج) را به عنوان الگوي متعالي و جايگزين نظم حاكم بر جهان مطرح كرد به نحوي كه امروز به طور جدي در مراكز علمي و سياسي و در متن مردم مطرح است.

وي با اشاره به تحولات منطقه و شمال آفريقا گفت: معتقدم آمريكايي‌ها و متحدينشان به خوبي فهميده بودند كه تحول عظيمي در بين ملت‌ها در حال وقوع است از اين رو طراحي كردند تا اين تحولات را قبل از آن‌كه به نقطه غيرقابل بازگشت عليه غرب برسد جلو بياندازند تا بتوانند آن را مديريت كنند.

احمدي‌نژاد گفت: امروز مستكبران نقاب عوض كرده و با شعار دفاع از حقوق ملت‌ها، آزادي و دموكراسي به دنبال تثبيت سلطه خود و مديريت تحولات هستند.

رييس‌جمهور گفت: دولت در مقابل تمامي هجمه‌ها عليه خود سكوت اختيار كرده است، اما البته اين سكوت بي‌پايان نيست و چنانچه احساس كنيم آرمان‌هاي انقلاب به خطر مي‌افتد آنگاه مسووليت عوض خواهد شد.

وي افزود: كساني كه با بد اخلاقي، دولت را با زشت‌ترين عبارات متهم مي‌كنند نتوانسته‌اند و نخواهند توانست كوچكترين سوء استفاده را از دولت در محضر قاضي عادل اثبات نمايند.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين‌كه «اگر همه مستكبران و بدخواهان داخلي توان خود را بسيج كنند نمي‌توانند مانع حركت ملت به سوي قله‌هاي آرماني شوند» تصريح كرد: نه آمريكا و متحدانش و نه دنباله‌هاي آنان نمي‌توانند لطمه‌اي به ملت بزرگ ايران وارد نمايند.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه «كار براي خدا شكست ندارد» گفت: اگر كار براي خدا انجام شود هيچ‌كس نمي‌تواند آثار و نتايج آن را از ذهن ملت پاك كند. راه عدالت و عزت از بين رفتني نيست و دولت محكم و استوار در مسير مستقيم الهي و خدمت به مردم گام برمي‌دارد.

وي با بيان اين‌كه «كسي كه طرفدار رهبري عزيز است بايد عاشق امام زمان (عج) باشد» گفت: جمهوري اسلامي ايران بنيان گذاشته شده تا پرچم امام زمان(عج) را در جهان برافراشته كند و ولايت فقيه براي اين است كه دل‌ها و ذهن‌هاي مردم را به سمت امام زمان(عج) سوق دهد.

رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به جريان انتخابات سال 88 و مسائل مرتبط به آن اظهار كرد: برخي دولت‌هاي غربي‌ و همسو با آن، عده‌اي در داخل كشور چنين مطرح مي‌كردند كه اگر يکبار ديگر اين دولت راي بياورد ديگر نمي‌توان آن را مهار کرد و حركت عدالت‌خواهي در سطح بين‌الملل غير قابل مهار خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدي‌نژاد اضافه كرد: هنر دولت اين بود كه با سعه صدر و تحمل بالا انتقاد را در چارچوب اصول و ارزش‌هاي انقلاب به ميدان آورد چرا كه معتقد است نظام جمهوري اسلامي ظرفيت پاسخگويي به تمام نيازهاي مردم را دارد.

وي گفت: کساني که مشكلات و نارضايتي‌هاي مردم بخاطر سوء استفاده‌ها و عملكرد آن‌هاست و خودشان و خانواده‌هايشان با استفاده از بيت المال صاحب ثروت‌هاي هنگفت شده‌اند امروز مدعي دولت شده‌اند و تلاش مي‌كنند فضاي كار را براي دولت ناامن نمايند.

رييس‌جمهور با اشاره به اين‌كه «دولت پرچمدار مبارزه با مفاسد بوده و يكي از علل اصلي هجمه به دولت همين رويكرد انقلابي بوده است» درباره اتهامات مالي عليه دولت گفت: كساني كه به دولت اتهام مي‌زنند به فضل الهي همانند گذشته در اين موضوع هم شکست خواهند خورد چراكه دولت پاك است و حتي يك ريال سوء استفاده هم نمي‌توانند عليه دولت اثبات کنند.

وي با تاكيد بر اين‌كه «دولت نقشي در تخلف بانكي اخير ندارد» اضافه كرد: مخالفين دولت و کساني که پشت اين جريان قرار دارند چنين تصور كردند كه فرصت مناسبي بدست آورده‌اند كه بواسطه آن دولت و برخي از معاونين و مشاورين رييس‌جمهور را متهم جلوه دهند، اين در حالي است كه دولت بدنبال برقراري عدالت است و صراحتاً اعلام كرده كه تا حد توان در اين مسير ايستادگي خواهد كرد و هرجا حقي از کسي ضايع شود، براي احقاق آن تلاش خواهد كرد و دولت آمده است تا از ظلم و بي عدالتي جلوگيري كند.

رييس‌جمهور ادامه داد: محكم باشيد و براي خدا كار كنيد كه آينده روشن متعلق به ملت ايران و همه ملت‌هاي آزاده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016