شنبه 14 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ویژه خبرنامه گویا: آمریکا نگران حمله "قطعی" اسرائیل به ایران!

ویژه خبرنامه گویا - به گزارش خبرنامه گویا مقامات ارشد نظامی از اینکه اسرائیل طرحش برای حمله به ایران را به اطلاع آمریکا برساند مطمئن نیستند. به گزارش برخی از رسانه های اسرائیل، آمریکا در آستانه انتشار گزارش تازه آژانس بین المللی انرژی اتمی به دقت تحولات در ایران و اسرائیل را برای یافتن هرگونه تحرک نظامی زیر نظر گرفته است.

ShowImage.jpg

یکی از مقامات ارشد نظامی آمریکا به سی ان ان گفته است آمریکا نگران است که اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به ایران است. این مقام گفته است که آمریکا بشدت نگران احتمال حمله اسرائیل است و ارتش آمریکا به طور فزاینده ای تحرکات احتمالی نظامی در ایران و اسرائیل را زیر نظر گرفته است.

این مقام همچنین افزوده است که هرچند آمریکا قصدی برای حمله به ایران نداشته اما نگران است اسرائیل در صورت تصمیم به حمله به تاسیسات اتمی ایران، این کشور را مطلع نکند. برخی از تحلیلگران حمله به ایران را با توجه به دفاع هوایی "قوی و درجه یک" اش مشکل ارزیابی کرده اند.

1_wh.jpg

به گزارش خبرنامه گویا گفته می شود این سیستم دفاعی کار را برای هواپیماهای جنگی IAF مشکل می کند. هرگونه حمله نظامی اسرائیل به ایران شامل هواپیماهای جنگنده و موشک های بالستیک خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته مقامات نظامی، خلبانان هواپیماهای IAF باید برای رسیدن به ایران از فراز کشور سومی عبور کرده و به احتمال زیاد در آسمان سوختگیری کنند. این کار احتمال ردیابی آن ها را توسط رادارهای محلی بشدت افزایش می دهد. استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین هم به دلیل فاصله زیاد و عدم امکان حمل تسلیحات مورد نیاز منتفی است.

4_wa.jpg

در همین حال برخی ناظران بزرگنمایی اسرائیلی ها و آمریکایی ها از توان دفاع هوایی ایران را مشکوک و در راستای روش های جنگ روانی ارزیابی کرده می گویند آنها با این اظهارات قصد دارند ایران را هر چه بیشتر به دام انداخته تا به سخنان و اعمال تحریک آمیزش ادامه داده و زمینه جهانی برای حمله به خود را فراهم کند.

در خلال جنگ ایران و عراق، آمریکا از همین روش برای ترغیب ایران به استفاده از قایق های تندرو خود به ناوهای آمریکا استفاده کرد. کاری که نهایتا با حمله به هواپیمای مسافربری ایران به پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و صلح با عراق منجر شد.

بعضی از منابع دیپلماتیک که نخواستند نامشان فاش شود، به خبرگزاری ها گفته اند که آژانس انرژی اتمی گزارش تازه اش مدارک جدیدی در رابطه با طراحی مدل های کامپیوتری یک کلاهک هسته ای توسط ایران ارائه می کند.

ایران تمام جوانب برنامه اتمی خود را صلح آمیز می داند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016