شنبه 14 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه انجمن حمایت از حیوانات به شهردار تهران به بهانه تخلف سفارت انگلیس در تهران

در پی اظهارات محمد باقر قالیباف شهردار تهران مبنی بر تخلف سفارت انگلیس در تهران در از بین بردن 300 اصله درخت در باغ این سفارت، انجمن حمایت از حیوانات نامه ای را خطاب به شهردار تهران منتشر نمود. در این نامه انجمن حمایت از حیوانات با یادآوری تخلفات شهرداری در آسیب به محیط زیست شهری من جمله قطع درختان پارک جنگلی لویزان و کشتار سگها در سطح شهر از شهردار تهران خواسته است برای رسیدن به اهداف پشت پرده محیط زیست را دستاویز قرار ندهد.

برگرفته از سایت انجمن حمایت از حیوانات



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


متن این نامه به شرح زیر است:


جناب آقای دکتر محمد باقر قالیباف

شهردار محترم تهران

با سلام و احترام

حساسیت قابل تقدیر شما در ارتباط با خشک و قطع شدن 300 اصله درخت در باغ سفارت انگلیس در تهران باعث خوشحالی و تعجب حامیان حیوانات و محیط زیست گردید.

نگاهی به عملکرد جنابعالی در طول دوران مدیریت شهرداری تهران تفاوت بسیار فاحشی با این حساسیت دارد مگر اینکه درختان نیز مانند شهروندان به درجه یک و دو تقسیم شوند و نوع و جنس درختان باغ سفارت انگلیس با سایر درختان متفاوت باشد.

همانطور که مستحضرید در سالیان گذشته به دستور شما درختان بیشماری به بهانه انجام کارهای عمرانی و بدون هیچگونه ارزیابی زیست محیطی بر خاک افتادند. بعنوان مثال فاجعه بهمن 1384 که بعنوان ساده ترین و کم هزینه ترین راه برای ادامه بزرگراه شهید زین الدین، بولدوزرها و لودرهای تحت امر شما با هجوم به پارک لویزان هزاران اصله درخت را به نابودی کشاندند مانند تابویی دردناک در پیش چشم شهروندان تهران است. در آن زمان شما اعتراض شهروندان را به باد تمسخر گرفتید و به آن توجهی نکردید.

در حوزه حیوانات شهری نیز در طول سه سال گذشته با وجود دستورالعمل وزارت کشور مبنی بر زنده‌گیری سگها بجای کشتار آنها، هنوز شهرداری تهران تیمهای اتلاف را شبانه راهی خیابانها میکند تا با روشی غیر انسانی با گلوله خون این آفریده‌های مظلوم خداوند را بر سنگفرش خیابانها جاری کند. در مورد گربه‌ها نیز بجای ارائه یک راه حال اساسی و اصولی برای کنترل جمعیت آنها در اظهار نظری عجیب معاونت محیط زیست شما پیشنهاد مضحک صادرات گوشت گربه به آسیای شرقی را مطرح میکند. تلفات فراوان پرندگان و خطر مسمومیتهای انسانی با ریختن سم در جویها و خیابانها نیز شاهکاری دیگر از مدیریت محیط زیست شهری در شهرداری تهران است.

در پایان از شما میخواهیم اگر اهدافی مشخص در پشت پرده اعتراض به خشکانده شدن درختهای باغ سفارت انگلیس وجود دارد لطفا دفاع از محیط زیست و درختان بیگناه را دستاویز قرار ندهید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016