یکشنبه 22 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: مجلس در نحوه همکاری ايران با آژانس تجديدنظر می‌کند، ايسنا

- پاسخ ما به اقدامات تخيلی رژيم صهيونيستی، آن‌ها را متلاشی می‌کند

رييس مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در خصوص برنامه هسته‌يی ايران گفت: پاسخ ايران به اقدامات تخيلی و ناشيانه رژيم صهيونيستی هرچند از جنس تهديد باشد، آن‌قدر تاثيرگذار و دردآور است که از درون متلاشی شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، دکتر علی لاريجانی امروز صبح (يک‌شنبه) در صحن علنی مجلس اظهار داشت: اين گزارش به گونه‌ای است که بلندگوی رژيم صهيونيستی فورا اعلام کرد رژيم اسرائيل خيلی خوشحال است که تمام اطلاعات داده شده از طرف اسرائيل به آژانس در گزارش مديرکل آمده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خطاب به مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی گفت: آقای مديرکل آيا رژيم صهيونيستی عضو NPT است که شما از آن به اعضا ياد کرده‌ايد؟ اين مايه آبروريزی برای شما و آژانس نيست که سخنگوی تبليغاتی رژيم صهيونيستی صريحا اعلام می‌کند آنچه ما به آژانس داديم در گزارش مديرکل آمده است.

لاريجانی تصريح کرد: آن‌قدر اين گزارش بی‌مبنا و عجولانه تنظيم شده که کشورهای مختلف نظير روسيه، چين و اعضای عدم تعهد آن را بی‌اساس و مخرب خواندند و اين در حالی است که در اين يک سال اخير بازرسی‌های فراتر از تعهدات به آژانس داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی به آژانس بين‌المللی انرژی اتمی اخطار می‌کند اين روش را جز دشمنی و رونويسی دستورات رژيم صهيونيستی و آمريکا نمی‌داند.

به گزارش ايسنا، پس از اين بخش از صحبت‌های رييس مجلس شورای اسلامی، نمايندگان مجلس با شعارهای الله اکبر و مرگ بر آمريکا سخنان وی را تاييد کردند.

رييس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود ابراز داشت: لذا مجلس لازم می‌داند در نحوه همکاری ايران با آژانس بررسی مجددی صورت دهد، چرا که آژانس با روش جديد خود نشان داده است، همکاری و عدم همکاری تاثيری در تصميمات غيرکارشناسی آنان ندارد.

لاريجانی خاطرنشان کرد: بنابراين، لازم است کميسيون امنيت ملی مجلس در اين زمينه با همکاری ساير دستگاه‌ها بررسی اين موضوع را آغاز نمايد و نتيجه آن را ارائه دهد.

وی تصريح کرد: البته با فضاسازی آمريکا و رژيم صهيونيستی در اقدامات پر سرو صدای اخير معلوم می‌شود،‌اين اقدام آژانس حلقه‌ای از زنجيره ماجراجويی‌های ديگر نيز می‌باشد، مخصوصا تهديدات سخيف پرز که بيشتر حکايت از ترس و ژست خروج از انزوای اين رژيم داشت، آن‌قدر ناپخته بود که با دست‌پاچگی، وزير خارجه اين رژيم و ساير کشورهای غربی آن را رد کردند.

رييس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما هشدار به موقع رهبر معظم انقلاب آنان را از خواب آلودگی به در آورد، که پاسخ ايران به اقدامات تخيلی و ناشيانه اين رژيم جعلی هر چند از جنس تهديد باشد، آن‌قدر تاثيرگذار و دردآور است که از درون متلاشی شوند.

لاريجانی افزود: ملت سلحشور ايران هر چند به گزافه‌گويی های آنان ريشخند دارند، اما مصمم هستند که در صورت تحرک آنان ان شاءالله صحنه خاورميانه را برای هميشه از لوث آنان پاک نمايند.

رييس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به شهادت جمعی از کارکنان سپاه در پی حادثه رو گذشته اظهار کرد: شهدات عزيزان‌مان در سپاه پاسداران به خصوص سرباز فداکار اسلام سرلشگر حسن تهرانی مقدم که در اثر انفجار روز گذشته در پادگان کرج به ملاء اعلی پيوستند مايه تاثر قاطبه نمايندگان گرديد،‌از خداوند متعال علو درجات برای آن عزيزان و عزت و سربلندی برای ملت عظيم الشأن و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهانيم.

به گزارش ايسنا، دکتر علی لاريجانی در بخش ديگری از سخنان خود ضمن تبريک به مناسبت ولادت امام هادی(ع)، با اشاره به اين‌که در آستانه عيد غدير قرار داريم، اظهار داشت: اين روز که به تعبير امام صادق(ع)، بزرگترين عيد مسلمانان است به ملت شريف ايران، مسلمانان و نمايندگان تبريک و تهنيت عرض می‌کنم.

رييس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهميت حديث غدير اظهار داشت: اين حديث از احاديثی است که از نظر تواتر راوی کمتر نظيری برای آن بتوان يافت و از ۱۱۰ صحابی و ۸۴ نفر از تابعين رسول‌الله (ص) و ۳۶۰ مورخ و محدث نقل شده است.

لاريجانی افزود: قسمت‌هايی از حديث غدير که به هيچ وجه قابل تاويل نيست، بحث ولايت آن است؛ نظير اين بخش از خطبه پيامبر(ص) که فرمود: فمن کنت مولاه، فهذا علی مولاه.

وی با اشاره به کتاب‌هايی که توسط علمای شيعه و اهل سنت در اين خصوص وجود دارد،‌ گفت: پيامبر گرامی اسلام(ص) در خطبه غدير بعد از حمد و ستايش خداوند فرمود، ای مردم من در ابلاغ آنچه که حق بر من فرو فرستاده است، کوتاهی نکردم و هم اکنون سبب نزول آن آيه را برای‌تان بازخواهم گفت و فرمود فرشته‌ وحی خدا جبراييل(ع) سه بار بر من فرود آمده و از سوی حق تعالی، پروردگارم فرمان داد تا در اين مکان بپاخيزم و سپيد و سياه مردم را رسما آگاه کنم، که علی ابن ابيطالب، برادر و وصی و جانشين من و امام پس از من است، که نسبتش به من همان نسبت هارون به موسی است، با اين تفاوت که رسالت به من ختم می‌شود و بعد از خدا و رسولش، علی(ع)، ولی و صاحب اختيار شماست.

لاريجانی خاطرنشان کرد: سپس رسول خدا (ص) فرمودند، از جبراييل خواستم که از خداوند متعال معافيت مرا از تبليغ اين ماموريت تقاضا کند، ای مردم چون می‌دانستم پرهيزگاران اندک و منافقان بسيارند، سپس پيامبر(ص) می‌فرمايند، ولی اين‌ها همه خدای را از من راضی نمی‌سازد، مگر آن‌که وظيفه‌ خود را در مورد ماموريتی که از آن آيه شريفه يافتم به انجام برسانم و می‌فرمايند، مومن کسی است که به علی (ع) ايمان آورد و او را تصديق کند و مغفرت و رحمت خداوند ويژه‌ی او و کسانی است که سخن او را بشنوند و نسبت به فرمان او مطيع و تسليم باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016