سه شنبه 24 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار نقدی: پاسخ آمريکا در صورت حمله جمهوری اسلامی "التماس برای مذاکره" خواهد بود، فارس

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: آمريکا به قدری ذليل است که اگر جمهوری اسلامی حمله نظامی را آغاز کند؛ پاسخ نظامی نداده و برای مذاکره التماس می کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار محمدرضا نقدی در همايش هاديان سياسی بسيج سراسر کشور که در سالن ۵ آذر سازمان بسيج مستضعفين برگزار شد، در واکنش به جنگ روانی آمريکا برای اقدام نظامی عليه جمهوری اسلامی گفت: ۳۰ سال پيش که آمريکا هنوز قدرت و جايگاهی داشت؛ امام راحل عظيم الشان (ره) ما فرمود که آمريکا هيچ غلطی نمی تواند بکند و امروز با توجه به شرايط ذلت بار آمريکا بايد بگوييم که آمريکا "مطلقا" هيچ غلطی نمی تواند بکند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به شرايط متزلزل و رو به فروپاشی رژيم سياسی حاکم بر آمريکا افزود: آمريکا ادعای حمله به جمهوری اسلامی را دارد در حالی که ۳ سال از فروپاشی اقتصادی اش می گذرد و با قيام محرومان در وال استريت رو بروست و ارتش شکست خورده آمريکا نيز در اثر مقاومت ملت عراق با خفت و خواری در حال فرار از اين کشور است.

وی با تاکيد بر آمادگی کامل مجاهدان امت اسلامی در سراسر منطقه برای نابود کردن آمريکا خاطر نشان کرد: ناوگان پنجم آمريکا در بحرين، نيروی زمينی اش در کويت و نيروی هوايی اش در قطر همگی در محاصره مجاهدان امت اسلامی هستند که در انتظار رسيدن فرمان نابودی آمريکا لحظه شماری می کنند.

سردار نقدی اظهار داشت: ۳ هفته است در رسانه ها غوغا کرده اند و هر روز می گويند که فردا به ايران حمله می کنيم اما با چند کلام امام خامنه ای (حفظه الله) همه دنيای استکبار منفعل شده و عقب نشينی کردند که در سخنان وزير دفاع آمريکا کاملا مشهود بود.

سردار نقدی با اشاره به همزمان بودن "اتهام زنی آمريکا به جمهوری اسلامی" و "تهديد به ترور سردار قاسم سليمانی" از سوی آمريکا گفت: آمريکا يک روز جمهوری اسلامی را به تروريست بودن متهم می کند و در شرايطی که هنوز اتهامش از صدر اخبار پايين نيامده؛ پيشنهاد ترور مسئولان جمهوری اسلامی را مطرح می کند. مجموعه اين اقدامات مذبوحانه نشان می دهد که آمريکا بدبخت تر از هميشه درگير تناقضات درونی است.

وی با تشبيه وضعيت کنونی رژيم حاکم بر آمريکا به ماه های آخر حيات رژيم منحوس پهلوی اظهار داشت: رفتار امروز آمريکا شبيه ماه های آخر حيات ننگين شاه مغرور است که يک روز دم از آشتی ملی می زد و در همان روز (۱۷ شهريور) مردم را به خاک و خون می کشيد،يک روز دولت نظامی تشکيل می داد و فردايش از لزوم همکاری با ملی مذهبی ها سخن می گفت.

سردار نقدی در خصوص هدف آمريکا از مطرح کردن تهديد پوشالی اخير در بعد بين المللی خاطر نشان کرد: در بعد بين المللی، آمريکا اين هدف را دنبال می کرد که به ملت های به پاخاسته در جهان و دلبستگان به جمهوری اسلامی بگويد، به زودی با حمله نظامی به ايران نقطه اميدتان از بين خواهد رفت تا بدين ترتيب بتواند با تضعيف روحی مستضعفان جهان بر اوضاع مسلط شود.

وی وحدت آحاد ملت را رمز آسيب ناپذيری جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: بايد بدانيم مادامی که بين صفوف ملت وحدت و همدلی برقرار است هيچ تهديد نظامی کارساز نيست. آمريکا طی ۶۰ سال گذشته که سر دسته اراذل و اوباش جهانی بوده؛ هيچگاه جرئت حمله به يک کشور متحد و يکپارچه را نداشته است.

سردار نقدی افزود:آمريکا فقط به کشورهايی که دارای شکاف های بزرگ اجتماعی هستند نظير ويتنام، يمن، عراق و افغانستان؛ حمله کرده است.

سردار نقدی با اشاره به وعده دروغ رئيس جمهور آمريکا برای تغيير در سياست های استکباری اين رژيم با هدف حل بحران مشارکت سياسی مردم در انتخابات،گفت: با شعارها و مطالبات مردم آمريکا که خواستار تغيير اساسی در سياست های استکباری بودند بازی و آن را به نفع خود مصادره کردند. اگر شعار تغيير توسط رئيس جمهور آمريکا مطرح نمی شد حتی نيمی از مشارکت بسيار اندک مردم آمريکا در انتخابات هم به وقوع نمی پيوست.

سردار نقدی همچنين گفت: تغييری که مورد نظر مردم آمريکاست؛ همان فرياد تغييری است که از خيابان وال استريت شنيده می شود؛ يعنی پايان يافتن لشگر کشی و آدم کشی آمريکا و بسته شدن در زندان ها و شکنجه گاه هايی چون گوانتانامو و برچيده شدن بساط اقتصاد سرمايه داری.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016