یکشنبه 29 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: قطع رابطه با آژانس بنیان‌های حقوقی روابطمان با ۱+۵برهم می‌ریزد، خبرآنلاین

مجلس - عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: طرح تجدید‌نظر در روابط با آژانس یک طرح کلی است و روابط کنونی ما براساس ادله‌های حقوقی است و نباید آن را سست کنیم.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین در خصوص گزارش اخیر مدیر‌کل آژانس انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای کشورمان، گفت: هدف آژانس این است که ایران را با عراق سال 91 با اتهام‌زنی‌ها مشابه‌سازی کند و در زمانی که ایران طبق حق خودش مانع از بازرسی‌ها می‌شود به صورت مداوم قطع‌نامه‌‌هایی را بر علیه جمهوری اسلامی صادر کنند ولی واقعیت این است که ایران قابل شبیه‌سازی با عراق نیست.

وی با بیان اینکه ایران در قالب NPT بهترین رابطه را با آژانس داشته است، افزود: ایران در رابطه‌ای که با آژانس دنبال کرده نظارت‌های بیش از اندازه را پذیرفته است.

فلاحت پیشه با اشاره به اینکه آژانس براساس NPT به وظایف خود عمل نکرده، خاطرنشان کرد: یکی از این وظایف تأمین سوخت برای کشور‌های عضو است، اما آژانس در عمل برای 850 هزار بیمار سرطانی که در کشور نیازمند تولیدات ناشی از این سوخت هستند به وظایف خود عمل نکرد.

وی گفت:‌ اگر بازرسی‌ها در قابل پادمان باشد، ایران آن را می‌پذیرد و در غیر این صورت، این بازرسی‌ها خلاف قانون است و خود آژانس هم نباید توقع چنین بازرسی‌هایی را داشته باشد.

وی با اشاره به گزارش اخیر آمانو تصریح کرد: او به یکسری از مواردی استناد کرده که پیش از این البراده‌ای مدیر‌کل قبلی آژانس آن موارد را حل شده دانسته بود.

جمهوری اسلامی ایران چند سال قبل در قالب مدالیته 6 مرحله‌ای به دغدغه‌های آژانس پاسخ داد و به گفته فلاحت‌پیشه مقرر شد بود« بعد از آن موضوع جدید مطرح نشود.»، اما گزارش اخیر آژانس انرزی اتمی نشان می‌دهد این موارد که مدیر‌کل آژانس آنها را مطرح می‌کند قابل استناد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس در پاسخ به پرسشی درباره تجدید‌نظر ایران در رابطه با آژانس و اینکه اگر این اقدام صورت بگیرد این تعریف مجدد در چه حوزه‌هایی خواهد بود گفت: این موضوع فعلا یک طرح کلی است، ولی نظر من آن است که نوع رابطه کنونی جمهوری اسلامی با آژانس از ادله‌های حقوقی برخوردار است که ما براساس آن می‌توانیم استناد کنیم.

فلاحت‌پیشه گفت: نباید در زمینی بازی کنیم که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها برای ما طراحی کرده‌اند.
وی با بیان اینکه تجدید‌نظر در روابط با آژانس موضوعی است که در قالب پادمان‌های نظارتی به اعضا داده شده است، افزود: بنده قائل به نگاه افراطی به نگاه آژانس نیستم و معتقدم قطع رابطه موجب می‌شود بسیاری از بنیان‌های حقوقی روابط ما با 5+1 و دنیا از بین برود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016