دوشنبه 30 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توضيحات جوانفکر درباره اتفاقات امروز در روزنامه ايران، ايسنا

در حالی‌ که پس از نشست خبری سرپرست روزنامه ايران اخباری مبنی بر بازداشت «علی‌اکبر جوانفکر» منتشر شد، اما مشاور مطبوعاتی رييس‌جمهور تاکيد کرد که علی‌رغم حضور نيروهای دادستانی بازداشت نشده است.

علی‌اکبر جوانفکر که تلفنی از دفتر روزنامه ايران با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) گفت‌وگو می‌کرد، در اين‌باره اظهار کرد: متاسفانه دوستانی از دادستانی به دفتر روزنامه ايران مراجعه کردند و به رغم اين‌که آن‌ها را دعوت به آرامش و صبر کردم تا اقدامات لازم در سطح بالا صورت بگيرد، ولی آن‌ها حاضر به همکاری نشدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اين‌که «من آماده بودم که به دادستانی بروم» مدعی شد: با اقدامات اين افراد، همکارانم در روزنامه ايران به شدت برآشفتند و نيروهای دادستانی در ساختمان گاز اشک‌آور انداختند و سعی در وارد شدن کردند، تعدادی از خبرنگاران روزنامه ايران را بازداشت کردند و با خود بردند و يکی از همکاران من را با شوک الکترونيکی زدند و اکنون وضعيت خوبی ندارد.

وی با بيان اين‌که «آقای رييس‌جمهور نيز تلاش می‌کردند که اين مساله به خوبی حل شود» گفت: ولی آن‌ها می‌گفتند ما کاری به رييس قوه قضاييه و همچنين رييس‌جمهور نداريم، ما دستور داريم.

مشاور مطبوعاتی رييس‌جمهور ‌گفت: همکاران من در روزنامه ايران به شدت ترسيدند، تعدادی از آن‌ها آسيب ديدند و من انتظار دارم با ورود رييس قوه قضاييه با افراد خاطی برخورد شود؛ چراکه اين اقدام برای استحکام نظام ضرورت دارد.

وی گفت: آن‌ها ملاحظه شرايط مرا نکردند، من نماينده دولت و مشاور رييس‌جمهور هستم و دولت يعنی نماينده مردم. آن‌ها بايد پاسخگوی اين رفتار خود باشند. مرا هر گاه به دادگاه احضار کرده‌اند برای ارائه توضيحات رفته‌ام و اگر اين‌بار نيز مرا می‌خواندند اين کار را انجام می‌دادم و احتياجی به اين اقدامات نبود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016