سه شنبه 1 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: ايران در روابط با کشورهای حامی تحريم تجديدنظر می‌کند، فارس

رئيس مجلس با اشاره به اخبار رسيده در رابطه با اعمال تحريم‌های جديد از جمله تحريم بانک مرکزی کشورمان گفت: به هر حال آنها يک گام برداشته‌اند و ايران هم حتما گام‌های برخواهد داشت و ما در روابط با کشورهايی که اين گونه رفتار‌ها را داشته باشند، تجديد‌نظر خواهيم کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز سه‌شنبه در حاشيه برگزاری مراسم يادبود شهدای جهاد خودکفايی سپاه طی سخنانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سؤال به اتحاديه اروپا اعلام کرده که تحريم‌های سنگين‌تر از جمله تحريم بانک مرکزی ايران را دنبال می‌کند، گفت: من قبلا هم در اين باره صحبت کرده بودم که اين رفتاری که برخی از کشورها مثل آمريکا و انگليس دنبال می‌کنند، نشأت گرفته از يک نوع عقب‌افتادگی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: حادثه‌ای در مسئله هسته‌ای ما رخ نداده بود که جديد باشد پس منشأ آن بايد جای ديگری باشد؛ در اطراف که هرچه نگاه می‌کنيم، منشا اصلی را در مسائلی که در منطقه رخ داده و عملا ديکتاتورهای دست نشانده آنها زمين خورده است، می‌بينيم.

رئيس مجلس تصريح کرد: تحريم بانک مرکزی ايران يک لجبازی با ملت‌ها است؛ انقلاب اسلامی نقش کانونی دارد و پيام‌هايی داشته که ديکتاتورهای به زمين نشانده را به زمين زده است.

لاريجانی ادامه داد: اما اين اقدام اخير آنها مقداری هم مربوط به تقلاهای را که آنها در شورای امنيت يا آژانس داشته است، مربوط است که البته خيلی هم موفق نبوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: درست است که غرب يک قطعنامه عليه ما صادر کرد اما همين قطع‌نامه هم پرمحتوا نبود.

رئيس مجلس همچنين گفت: در مورد اين کاری که آنها در حال انجام دادن هستند، تصور نکنند که بدون پاسخ است و قطعا ايران در روابطش با کشورهايی که اينگونه رفتارها را داشته باشند، تجديدنظر خواهد کرد و ما هم در مجلس اين مسئله را به زودی بررسی خواهيم کرد.

وی در پاسخ به اين که آيا با تحريم بانک مرکزی غرب به اهداف خود می‌رسد يا نه، اظهار داشت: به هر حال آنها يک گام برداشته‌اند و ايران هم حتما گام‌های هم برخواهد داشت البته اقدامات آنها در مسير تحولات هسته‌ای ايران تاثيری نخواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016