شنبه 5 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده نيروی انتظامی: شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان، اتاق‌فرمان اغتشاشات داخل‌اند، شرق

شرق :«اساسا همکاری با اين شبکه‌ها ممنوع است.» اين حرف فرمانده ناجاست برای آن دست از فعالان فرهنگی داخل کشور که علاقه‌مند به پخش آثارشان در شبکه‌های ماهواره‌ای‌اند. به گفته او تنها يک راه برای تحقق اين امر وجود دارد: «مستندسازان، گروه‌های موسيقی و حتی خوانندگان موسيقی زيرزمينی فقط با مجوز وزارت ارشاد می‌توانند با شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی رسمی و غيرفارسی همکاری کنند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مدت زمان زيادی نمی‌گذرد از روزی که صدای خواننده‌ای که آواز و آلبومش از وزارت ارشاد کارت قرمز «نه» گرفته بود، از ديش‌های ممنوعه پخش شد. اين فکر جرقه‌ای بود تا از فردای آن روز مسوولان وزارتخانه را به تکاپو بيندازد برای تصميم‌گيری جهت مقابله با اين رويکرد. چندی نگذشت که ردپای فيلمسازان و خوانندگانی که مجوز فعاليت داشتند اما هيچ‌گاه دعوت‌نامه‌ای از رسانه ملی برای همکاری دريافت نکردند در کانال‌های ماهواره ديده شد.

در اين شرايط است که فرمانده نيروی انتظامی روز گذشته از برخورد با کسانی‌خبر داد که بدون مجوز وزارت ارشاد با شبکه‌های ماهواره‌ای همکاری می‌کنند به‌خصوص شبکه‌های فارسی‌زبان. به گفته اسماعيل احمدی‌مقدم، شبکه‌های ماهواره‌ای به‌خصوص شبکه‌های فارسی‌زبان عمدتا از منابع مالی سرويس‌های اطلاعاتی دشمن تغذيه می‌شوند با اهداف خاص و برای ايجاد تغييرات فرهنگی، اثرگذاری سياسی و گاهی به‌عنوان اتاق فرمان اغتشاشات در داخل استفاده می‌شوند.

او معتقد است شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان، اهداف بلندمدتی را برای تغيير روش زندگی و ترويج فرهنگ غرب در ايران پيگيری می‌کنند: «گروه‌های موسيقی و مستندسازان تنها با دريافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند با شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی رسمی و غيرفارسی همکاری داشته باشند.» او درباره فعاليت و همکاری برخی خوانندگان زيرزمينی داخل کشور با شبکه‌های ماهواره‌ای می‌گويد: «معمولا شبکه‌های ماهواره‌ای کار عمليات روانی را بر عهده دارند و آن شبکه‌هايی که عمليات روانی انجام نمی‌دهند، اهداف بلندمدتی را برای تغيير روش زندگی و ترويج فرهنگ غربی پيگيری می‌کنند.» به اعتقاد فرمانده ناجا اساسا همکاری با اين شبکه‌ها ممنوع است و با افرادی که با اين شبکه‌ها همکاری می‌کنند، برخورد می‌شود و همکاری با شبکه‌های خارجی رسمی و غيرفارسی نيز منوط به دريافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. او می‌گويد: «مستندسازان يا گروه‌های موسيقی تنها با دريافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند با اين شبکه‌های خارجی همکاری داشته باشند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016