پنجشنبه 10 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرس تی وی به خاطر پخش مصاحبه تلویزیونی مازیار بهاری ۱۰۰ هزار پوند جریمه شد

به گزارش خبرنامه گویا آفکام، نهاد ناظر بر رسانه‌هاي بريتانيا در يک عقبگرد و با وجود اعلام قبلی حکمش مبنی بر تعطیلی پرس تی وی، این شبکه را صرفا به پرداخت جريمه‌اي ۱۰۰ هزار پوندي محکوم کرده است.

این حکم همچنین متذکر شده که پروانه پخش این تلویزیون هم باید ظرف ۳۵ روز از لندن به دفتر مرکزی آن در تهران منتقل شود.

آفکام ماه گذشته اعلام کرد که تصميم گرفته است پخش برنامه‌هاي شبکه پرس تي‌وي از طريق شرکت ماهواره ای اسکای را به دلیل پخش مصاحبه اجباری مازیار بهاری در سال ۲۰۰۹ ممنوع کند.

مازیار بهاری در گفت و گو با بی بی سی فارسی ضمن اعلام این موضوع گفته است: "به دلیل مصاحبه پرس تی در زمان بازداشتم از این شبکه شکایت کردم، بعد از حدود یک سال و نیم در خردادماه امسال شکایت من با سه عنوان مصاحبه تحت فشار، تعرض به حریم خصوصی و به خطر افتادن من مورد قبول آفکام قرار گرفت."

آفکام، پرس تي‌وي را متهم مي‌کند، در برنامه‌اي که شامل اظهارات مازيار بهاري مي‌شود، قوانين اين سازمان را زير پا گذاشته است.

بهاري در آن مصاحبه اجباری که پرس تي‌وي آن را در ژوئيه ۲۰۰۹ منتشر کرد، گفته بود که "روز دوشنبه ۱۵ ژوئن ۲۰۰۹، گزارشي درباره حمله به يک پايگاه بسيج براي شبکه خبري ۴ انگليس و نشريه نيوزويک ارسال کردم."

آفکام، پرس تي‌وي را به خاطر پخش اين مصاحبه، به پرداخت ۱۰۰ هزار پوند جريمه و عذرخواهي محکوم کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پرس تی وی درباره این حکم آفکام را کتهم کرده که براي خاموش کردن صداي منتقدانه پرس تي‌وي، تحت فشار فزاينده خانواده سلطنتي بريتانيا قرار دارد. این شبکه متعلق به جمهوری اسلامی مدعی شده که خانواده سلطنتي در انگليس داراي قدرت بسياري است که بر همه ارکان حکومت اين کشور از جمله دولت و پارلمان و همچنين آفکام تسلط دارد.

پرس تي‌وي می گوید "ولخرجي خانواده سلطنتي انگليس" همزمان با بحران اقتصادي گسترده در اين کشور را مورد انتقاد قرار داده بود و خانواده سلطنتي انگليس با ارسال نامه‌اي به این شبکه، خواستار توقف انتقادهایش از خاندان سلطنتي بريتانيا شده بود.

پیشتر اسناد ويکي ليکس تمایل یک دیپلمات امریکایی به بسته شدن این شبکه را در مکالماتش با یک دیپلمات بریتانایی نشان داده بود. آنزمان دیپلمات بریتانیایی به قوانین سختگیرانه کشورش در محدود کردن رسانه ها اشاره کرده و مطابق آن بستن پرس تی وی را غیر ممکن خوانده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016