جمعه 11 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی در نماز جمعه: انگلیس نیاز به گوشمالی داشت که مصوبه مجلس از آن گوشمالی‌های جانانه بود، فارس

خطیب نماز جمعه تهران گفت:‌انگلیس نیاز به گوشمالی داشت که مصوبه مجلس از آن گوشمالی‌های جانانه بود.
خبرگزاری فارس: مصوبه مجلس گوشمالی‌ جانانه برای انگلیس بود/کشورها ‌به طناب پوسیده انگلیس چنگ نزنند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران، طی سخنانی در خطبه‌ دوم با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو گفت: 16 آذر نماد روحیه استکبارستیزی دانشجویان در سال 1332 بود که به خاطر مقابله با آمریکا و انگلیس تعدادی از دانشجویان به شهادت رسیدند و این روز افتخار دانشجویان متعهد است که امیدواریم با رفتارشان این افتخار را حفظ کنند.

وی با اشاره به تاسوعا، عاشورا، محرم و صفر گفت که این ایام سرمایه‌های قیمتی ملت ایران است و هیچ مذهبی جز مذهب تشیع این سرمایه عظیم را ندارد. سرمایه‌ای که بتواند میلیون‌ها دل را یک جا جمع کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه این سرمایه (محرم و صفر) کارایی خود را نشان داده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران مدیون عاشورا است.

آیت‌الله خاتمی با یادآوری فتنه 88 خاطرنشان کرد: در فتنه 8 ماهه 88، فتنه سیاهی که دنیای استکبار پشت سر آن بود، آنکه توانست سفره فتنه‌گران را جمع کند، عزای امام حسین (ع) بود. مردم دیدند که فتنه‌گران به عزای حسینی هم رحم نمی‌کنند و شاهد بودیم که در عاشورای آن سال فتنه‌گران خیابان‌ها را به میدان جنگ تبدیل کرده بودند. بنابراین مردم دیگر نتوانستند تحمل کنند و در 9 دی با حضور در خیابان‌ها حماسه آفریدند.

وی خطاب به خطبا، سران هیئت‌های عزاداری و مداحان گفت که از شما انتظار می‌رود که این سرمایه (محرم و صفر) را بارور کرده و مسئولانه در این مجالس حاضر شوید. یعنی مهم نباشد که مجلس بگیرد یا نگیرد بلکه در این مراسم‌ها مسائل شرعی برای جوانان تعیین شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران، بمباران شبهه افکنی دشمنان به اعتقادات مذهبی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: در این شرایط باید شبهات در مراسم عزاداری امام حسین (ع) مطرح و به آنها جواب منطقی داده شود و در کنار آن نیز باید شور حسینی موج بزند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه چندین بار شاهد بودم که مقام معظم رهبری بعد از مراسم عزای حسینی خطاب به مداحان فرمودند که به سبک سنتی بخوانید، اظهار داشت: ذکر مصیبت اهل بیت باید با آهنگ‌های خودی باشد که شاهد بودیم این موضوع خیلی اصلاح شده است. چرا که آهنگ‌های آلوده در شأن مجالس حسینی نیست.

وی تاریخ، کلمات امام حسین (ع) از مدینه تا کربلا و زیارت‌های سالار شهیدان را سه منبع برای شناخت ایشان برشمرد و گفت: امید است خداوند این سرمایه را تا ابد برای شیعیان نگه دارد. سرمایه‌ای که کشور را از شر خطرات حفظ کرده و حفظ خواهد کرد.

خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران در بخش دیگری از سخنان خود مصوبه مجلس مبنی بر کاهش رابطه با انگلیس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این مصوبه بسیار ارزشمند و از قدم‌های مثبت و ستودنی مجلس بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه انگلیسی‌ها سابقه صد ساله خیانت به ایران اسلامی را در کارنامه خود دارند، اظهار داشت: بعد از انقلاب، انگلیسی‌ها هر کاری که توانستند علیه انقلاب انجام دادند اگر کاری نشده نه اینکه نخواستند، بلکه نتوانستند که انجام دهند و در فتنه 88 نیز معرکه‌ گردان بودند.

وی ادامه داد: آخرین خیانت انگلیسی‌ها به ایران نیز تحریم یکجانبه بانک مرکزی بود که بسیار بی‌اثر است. چرا که ما نه با آمریکا و نه با انگلیس روابط آنچنانی نداریم که با تحریم بانک مرکزی تاثیر بپذیریم.

خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران تاکید کرد: انگلیس نیاز به گوشمالی داشت که مصوبه مجلس از آن گوشمالی‌های جانانه بود.

آیت‌الله خاتمی در واکنش به شعار مرگ بر آمریکای مردم در تائید سخنانش گفت که بنده معتقدم انگلیس با خیانت‌هایی که به ایران کرده، استحقاق این را دارد بعد از مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس نیز گفته شود.

وی خطاب به شورای امنیت نیز متذکر شد: شورای امنیت بیشتر از این خود را رسوا نکند. بیانیه علیه ایران یعنی با طناب پوسیده انگلیس به چاه رفتن.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به کشورهای اروپایی نیز توصیه کرد: آمریکا و انگلیس می‌خواهد هزینه‌های خود را با شما سرشکن کند. اگر عقل داشته باشید طناب خود را به طناب پوسیده انگلیسی‌ها گره نمی‌زنید.

آیت‌الله خاتمی انگلیسی‌ها را بسیار کودن دانست و اظهار داشت: انگلیسی‌ها در جهان اسلام و ایران رسوا شده‌اند. بنابراین به کشورهای اروپایی توصیه می‌کنم که طناب خود را به طناب پوسیده انگلیسی‌ها گره نزنند.

وی در قسمت پایانی سخنان خود با اشاره به دهم آذر ماه روز شهادت آیت‌الله مدرس گفت: آیت‌الله مدرس که نماد مبارزه با استعمار و استبداد رضا خانی بود، هزینه مبارزه را پرداخت کرد. پس از 7 سال تبعید به خواف، به کاشمر تبعید شد و عمال رضاخانی با عمامه‌اش وی را خفه کردند و الان ما شاهدیم که آرامگاه ایشان تبدیل به یک زیارتگاه شده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلسیان باید در همه ادوار شهید مدرس را به عنوان الگو قرار دهند و بدانند مجلسیانی در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند که مدرس‌وار عمل کنند که انشاءالله این چنین است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016