یکشنبه 13 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی:‌ به صراحت می گویم با حمله به سفارت خانه ها و اشغال آن ها در جمهوری اسلامی مخالفم، ایسنا

یك عضو مجلس خبرگان، مواضع كشورهای اروپایی در برابر اقدام دانشجویان ایران در تجمع برابر سفارت انگلیس را منافقانه دانست.

آیت الله سید احمد خاتمی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این كه «نفرت از استكبار و داشتن روحیه ضد استكباری ریشه در اعتقادات ما دارد و نمونه آن لااله الا الله است كه خود شعاری ضد استكباری است» اظهار كرد: با این نگاه اقدام مجلس شورای اسلامی و ابراز نفرت از دولت كهنه كار استعمار انگلیس كاری ستودنی است.

وی ادامه داد: در مورد داخل شدن به سفارت كشورهای دیگر ولو به مدت كوتاه، سخن این است كه ما كشوری داریم كه مسوولان آن بحمدلله انقلابی هستند و مواضع شایسته و بایسته ای را در برابر استكبار دارند كه نمونه آن برخورد متین مجلس با رفتار نادرست انگلیس در این رابطه بود.

وی گفت: ما معتقد به كار قانونی هستیم و نباید شرایط كنونی را كه دارای مسوولان انقلابی هستیم با شرایط اشغال جاسوس خانه آمریكا قیاس كرد. در آن دوران دولت بازرگان حاكم بود و روحیه ضداستكباری نداشت و این روحیه به دیپلمات های غربی و یا به تعبیر درست تر آن به جاسوس ها این میدان را می داد كه به توطئه های خود ادامه دهند و در آن شرایط و به توجه به تایید امام خمینی(ره) اشغال سفارت آمریكا كار مثبتی بود، اما این كه ما آن را معیاری بگیریم برای هر دوره ای به نظر می رسد كه كار واقع بینانه ای نیست.

وی ادامه داد: ما طرفدار قانون و حركات قانونی هستیم و صلاح كشور را در این می دانیم، من یك بار در خطبه های نماز جمعه نیز گفتم كه حمله به سفارتخانه ها و اشغال آن ها در حقیقت اشغال یك كشور است و این كار غیرقانونی است .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خاتمی افزود: من در نماز جمعه دیروز اوج نفرت به انگلیس را ابراز كردم و پیشنهاد كردم كه پس از مرگ بر آمریكا ، مرگ بر انگلیس نیز بگوییم و معتقدم كه باید بر روحیه ضد استكباری تاكید كنیم و لحظه به لحظه نفرت خود را از دولت های مستكبرمانند انگلیس ابراز كنیم، اما این روحیه انقلابی به معنای آن نیست كه سفارتخانه های كشورهای دیگر كه در جمهوری اسلامی ایران هستند، احساس ناامنی كنند و این به مصلحت كشور نیست و من به صراحت می گویم كه اینجانب با حمله به سفارت خانه ها و اشغال آن ها در جمهوری اسلامی مخالفم.

وی همچنین خاطرنشان كرد : نكته دیگر این است كه مواضع كشورهای اروپایی در این ارتباط بسیار منافقانه است، در سال ۱۳۵۹ سفارت ایران در انگلستان توسط صهیونیست اشغال شد و دو نفر از كارمندان سفارت شهید شدند، ولی در آن مقطع شورای امنیت جلسه تشكیل نداد و كشورهای اروپایی نیز آن را محكوم نكردند و این كه می بینیم در این ارتباط جار و جنجال رسانه ای به راه انداخته اند، گویا به دنبال فرصتی بودند كه تمام عقده های خود را علیه ایران اسلامی ابراز كنند.

وی افزود: البته مسوولان نظام باید اشراف كامل برتحركات سفارتخانه ها داشته باشند و اجازه توطئه علیه ملت ایران را ندهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016