دوشنبه 14 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اسلامگرايان مصر ۶۵% آرای انتخابات را به دست آوردند، العربيه

دبی-العربيه.نت - با وجود اينکه نتايج انتخابات پارلمانی مصر رسما اعلام نشده است اما يکی از مسئولان انتخاباتی اين کشور گفته است اسلام گرايان بيش از ۶۵% درصد آرای انتخاباتی را به دست آورده اند.

يسری عبدالکريم رئيس کميته عالی انتخابات مصر در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفته است حزب آزادی و عدالت ( اخوان المسلمين ) بيش از۳۶% آرا را به دست آورد و حزب نور ( سلفی ها ) ۲۴ % و حزب وسط ( ميانه رو ) بيش از ۴% آرا در سه شهر بزرگ مصر را به دست آوردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عبدالکريم افزود کميته عالی انتخابات در حال حاضر تعداد کرسی های به دست آمده توسط هر يک از احزاب را اعلام نخواهد کرد و اين کار را پس از پايان مرحله سوم انتخابات اعلام خواهد کرد.

مرحله اول انتخابات مصر در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته در ۹ استان از جمله قاهره ، اسکندريه ، اسيوط و بورسعيد برگزار شد.

کارشناسان بر اين باورند گر چه پيروزی نهايی اسلام ‌گرايان کمتر مورد ترديد است، اما با ‌ اين وجود هنوز نمی ‌توان از نتايج قطعی انتخابات مصر پس از مرحله سوم انتخابات سخن گفت.

کمسيون انتخابات مصر روز جمعه اعلام کرد در نخستين مرحله‌ انتخابات سراسری مصر ، ۱۳ ميليون نفر حق رای داشتند که از آن ميان ۸ ميليون نفر به پای صندوق‌ها رفتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016