چهارشنبه 16 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بشار اسد: فقط حاکمان ديوانه مردم خويش را می کشند، العربيه

دبی – العربيه. نت - بشار اسد در مصاحبه با کانال تلويزيونی آمريکايی " ای بی سی " که روز چهارشنبه ۷ – ۱۲ – ۲۰۱۱ پخش شد مسئوليت کشتار مخالفان را برعهده نگرفت و تاکيد کرد فرمان کشتار مردم را نداده است.

اين اولين مصاحبه ای است که رئيس جمهور سوريه با يک رسانه غربی برای دفاع از عملکرد خويش انجام می دهد.

او در مصاحبه با باربرا والترز گوينده معروف آمريکايی گفت :" فقط آدم های ديوانه اين کار را می کنند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنين نسبت به آماری که از تعداد کشته شدگان اعلام می شود اظهار ترديد کرد و تاکيد کرد اغلب کشته شدگان از هواداران دولت هستند.

رئيس جمهور سوريه تاکيد کرد کسانی که دست به کشتار می زنند نيروهای وی نيستند.

بشار اسد همچنين تحريم های بين المللی عليه سوريه را کم اهميت به شمار آورد و گفت سوريه در پی انجام اصلاحات دموکراتيک است.

رئيس جمهور سوريه در پاسخ به سوالی در مورد خونريزی های وحشيانه ای که هر روز در سوريه به وقوع می پيوندد گفت :" اين به نظام مربوط نمی شود و توسط تعدادی از افراد صورت می گيرد."

بشار اسد گفت :" ما ملت خود را نمی کشيم. هيچ نظامی در دنيا وجود ندارد که مردم خود را بکشد. اين فقط در نظام هايی به وقوع می پيوندد که توسط رهبرانی ديوانه اداره می شوند."

او افزود : "دستور کشتار و وحشيگری صادر نکرده ام."

اين در حالی است که سازمان های حقوق بشری و مخالفان گزارش های موثق فراوانی از کشتار مخالفان در خيابان ها و در بازداشتگاه های رژيم اسد منتشر کرده اند.

بشار اسد آمار اعلام شده توسط سازمان ملل در مورد تعداد قربانيان بحران سوريه را تکذيب کرد و گفت : "چه کسی گفته است سازمان ملل مشروعيت دارد؟"

بشار اسد افزود " اغلب کسانی که کشته شدند از هواداران نظام هستند .. ۱۱۰۰ تن از سربازان و افراد پليس کشته شدند."

باربرا در اين مصاحبه مساله کشته شدن حمزه الخطيب کودک ۱۱ ساله سوری در بازداشتگاه نظام را با اصرار فراوان با بشار اسد مطرح کرد اما او شکنجه شدن وی را تکذيب کرد.

او گفت : "همه وحشيگری ها فردی است. کار نظام نيست. شما بايد اين را بدانيد."

بشار اسد همچنين گفت : "بين بکارگيری سياست سرکوب عمدی و ارتکاب برخی اشتباه ها توسط برخی مسئولان تفاوت وجود دارد. تفاوت بسيار است."

در همين حال مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمريکا تاکيد کرد بشار اسد فرصت های بسياری را از دست داده است.

تونر افزود :" اين بسيار احمقانه است که ديگران را نادان بشمارد و جرات کند تا بگويد وی در کشور خويش مسئوليت ندارد. او جز سرکوب وحشيانه مخالفان مسالمت آميز کاری نمی کند."

رژيم سوريه با فشارهای بی سابقه ای روبه رو است. از آغاز حکومت خاندان اسد در ۴۱ سال پيش اين گسترده ترين اعتراض هايی است که برای سرنگونی رژيم به وقوع می پيوندد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016