پنجشنبه 17 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انفجار خط لوله نفت در سوريه، صدای آمريکا

در سوريه، در حالی که خشونت های ناشی از قيام ۹ ماهه عليه حکومت بشار اسد شدت می گيرد، انفجار مهيبی در يک خط لوله حمل نفت به پالايشگاهی در نزديکی شهر حمص روی داده است.

گروه ناظر بر وضعيت حقوق بشر در سوريه اين گزارش را تاييد کرده، اما دليلی برای انفجار ارائه نداده است. خبرگزاری دولتی سوريه يک گروه تروريستی مسلح را مسئول حمله اعلام کرد و آن را خرابکاری ناميد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ويديويی از فعالان مخالف در اينترنت، که رويترز آن را به دست آورده است، شعله های عظيم و ابری گسترده از دود سياه را که به آسمان برخاسته است نشان می دهد. در ماه ژوئيه دو انفجار مشابه در خطوط لوله نفت سوريه روی داد.

گروه ناظر بر حقوق بشر همچنين گفت روز پنجشنبه دست کم ۷ تن در حمص هدف تيراندازی های خود سرانه قرار گرفته و کشته شدند. يک سلسله آدم ربايی، تيراندازی های پراکنده و قتل های انتقامی شهر را در اوائل هفته فراگرفت، در همين حال نيروهای امنيتی به سرکوب معترضان طرفدار دمکراسی ادامه می دهند.

بشار اسد رييس جمهوری سوريه صدور دستور کشتن هزاران معترض را انکار می کند. اسد در مصاحبه ای با شبکه خبری ای بی سی گفت فرماندهی نيروهای مسلح با من نيست. وی همچنين تصريح کرد که بايد ميان سرکوب سازمان يافته و اشتباه برخی مقام ها تفاوت قائل شد

سازمان ملل متحد گزارش می دهد از هنگام آغاز قيام در سوريه در ماه مارس، دست کم ۴ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016