شنبه 19 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تصويب ۹ قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل عليه اسرائيل، ايسنا

در تازه‌ترين اجماع بين‌المللی عليه رژيم صهيونيستی، مجمع عمومی سازمان ملل ۹ قطعنامه عليه اين رژيم و اقدامات آن در سرزمين‌های اشغالی، به تصويب رساند.

به گزارش انجمن دانشجويان خبرنگار ايسنا، به نقل از شبکه خبری فلسطين، مجمع عمومی سازمان ملل به درخواست کميته چهارم اين سازمان که ماموريت اصلی آن مسائل سياسی ويژه و پايان دادن به استعمار است، ۹ قطعنامه عليه رژيم صهيونيستی به تصويب رساند که در آنها اقدامات اين رژيم و نيز نقض حقوق بشر توسط مقامات اسرائيلی در سرزمين‌های اشغالی محکوم شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اولين قطعنامه که عليه رژيم صهيونيستی به تصويب رسيد، مساله کمک به آوارگان فلسطينی مورد بررسی قرار گرفت و اين مساله با رای قاطع ۱۶۰ کشور و مخالفت رژيم صهيونيستی به تصويب رسيد. کشورهای آمريکا، کانادا، کامرون، جزاير مارشال، پالائو، ميکرونزی، نائورو، وانوواتو و ساحل عاج از رای دادن خودداری کردند.

در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل همچنين درخصوص آوارگان جنگ ۱۹۶۷ و نيز ديگر جنگ‌های رژيم صهيونيستی قطعنامه‌ای تصويب شد که با ۱۶۳ رای موافق و مخالفت کشورهای آمريکا، کانادا، جزاير مارشال، ميکرونزی، نائورو و پالائو و نيز رژيم صهيونيستی به تصويب رسيد.

سه کشور کامرون، پاناما و وانوواتو نيز به اين قطعنامه رای ممتنع دادند.

همچنين قطعنامه‌ای درخصوص فعاليت‌های آژانس امدادرسانی و کار آوارگان فلسطينی موسوم به"آنروا" نيز تصويب شد که ۱۶۵ کشور به آن رای موافق دادند و کشورهای آمريکا، کانادا، جزاير مارشال، ميکرونزی، نائورو، پالائو و نيز رژيم صهيونيستی با آن مخالفت کردند و کامرون و وانوواتو به آن رای ممتنع دادند.

مجمع عمومی سازمان ملل همچنين قطعنامه‌ای را درخصوص دارايی‌های آوارگان فلسطينی و درآمدهای ناشی از آ‌ن با موافقت ۱۶۵ کشور به تصويب رساند که اين قطعنامه نيز با مخالفت رژيم صهيونيستی و کشورهای آمريکا، کانادا، جزاير مارشال، ميکرونزی، نائورو و پالائو روبه‌رو شد و کامرون و وانوواتو به آن رای ممتنع دادند.

همچنين درخصوص کميته ويژه تحقيق درباره اقدامات اسرائيل در زمينه حقوق بشر، نقض حقوق بشر عليه فلسطينيان و ديگر ساکنان عرب سرزمين‌های اشغالی، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را درخصوص اجرای کنوانسيون ژنو در حمايت از غيرنظاميان در زمان جنگ به تصويب رساند که با رای غالب ۱۶۴ کشور و مخالفت آمريکا، کانادا، جزاير مارشال، ميکرونزی، نائورو، پالائو و نيز رژيم صهيونيستی به تصويب رسيد و کامرون و وانوواتو به آن رای ممتنع دادند.

در اين جلسه همچنين قطعنامه‌ای عليه شهرک‌سازی‌های رژيم صهيونيستی در سرزمين‌های اشغالی از جمله قدس شرقی و جولان سوريه به تصويب رسيد و ۱۶۲ کشور عضو به اين قطعنامه نيز رای مثبت دادند.

آمريکا، کانادا، جزاير مارشال، ميکرونزی، ناورو و پالائو و نيز رژيم صهيونيستی با آن مخالفت کردند و چهار کشور کامرون، ساحل عاج، پاناما و وانوواتو به آن رای ممتنع دادند.

همچنين قطعنامه‌ای درخصوص اقدامات ضد حقوق بشری رژيم صهيونيستی عليه ملت فلسطين در سرزمين‌های اشغالی و قدس شرقی با رای قاطع ۱۵۹ کشور و مخالفت اسرائيل، آمريکا و استراليا، کانادا، جزاير مارشال، ميکرونزی، نائورو، پالائو و پاناما به تصويب رسيد و کامرون، ساحل عاج، السالوادور و وانوواتو به آن رای ممتنع دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016