سه شنبه 29 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسينی، وزير اقتصاد: کسری در پرداخت يارانه‌های نقدی نداريم، ايلنا

هرگونه کسری حاصل از هدفمندی يارانه‌ها که پيش از اين از سوی ديوان محاسبات کشور اعلام شده را تکذيب می کنم چرا که ما در اين زمينه کسری نداريم و همه يارانه‌های نقدی را به موقع پرداخت کرده‌ايم.


ايلنا: وزير اقتصاد اصلاح قيمت‌ها را مستلزم بازتوليد منابع درآمدی دانست و گفت: افزايش قيمت حامل‌های انرژی بايد به صورت کار‌شناسی بررسی و شناسايی شود و هنوز در اين زمينه تصميم گيری جدی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ايلنا، سيد شمس الدين حسينی در حاشيه همايش اولين سالگرد اجرای طرح هدفمندسازی يارانه‌ها که در محل سالن مجلس شورای اسلامی سابق برگزار شد اظهار داشت: افزايش رشد هزينه‌های دهک‌های بالای جامعه و همچنين کاهش هزينه‌های پايين جامعه از دستاوردهای مهم اجرای طرح هدفمندسازی يارانه‌ها طی يکسال اخير بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا در خصوص زمان فاز دوم طرح هدفمندی يارانه‌ها و همچنين کسری ۱۵۰ هزار ميليارد تومانی حاصل از هدفمندی يارانه‌ها گفت: زمان اجرای فاز دوم هدفمندی يارانه‌ها مشخص نيست و به محض اتخاذ تصميم نهايی اعلام و اجرايی خواهد شد.

وی هرگونه کسری حاصل از هدفمندی يارانه‌ها را که پيش از اين از سوی ديوان محاسبات کشور اعلام شده بود تکذيب کرد و گفت: ما در اين زمينه کسری نداريم و همه يارانه‌های نقدی را به موقع پرداخت کرده‌ايم.

حسينی همچنين در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار ايلنا مبنی بر اينکه چرا يارانه‌های توليد را پرداخت نکرده‌ايد گفت: شيوه يارانه‌های پرداخت به توليد بايد بازنگری شود و در اين زمينه نيز با شيوه‌های ديگری که در دست اقدام است اين اقدام نهايی خواهد شد.

وی تصريح کرد: در اين زمينه پرداخت يارانه نقدی متفاوت است و در مجموع مطالعاتی بايد در اين زمينه صورت بگيرد.

وزير اقتصاد همچنين افزايش قيمت بنزين را تدريجی خواند و گفت: افزايش قيمت‌ها در يکسال گذشته تدريجی بوده و بيش از ۲۰ قلم کالا را اصلاح قيمتی کرده‌ايم و افزايش قيمت بنزين به صورت آنی نبوده است.

سخنگوی اقتصادی دولت در ادامه در حاشيه اين همايش در خصوص افزايش يارانه‌های نقدی نيز گفت: بايد در اين زمينه مطالعاتی صورت بگيرد و اين موضوع مشخص بشود که چقدر منابع درآمدی بازتوليد خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016